حبیبی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ردیف بودجه 97 برای احزاب شائبه دولتی شدن برای آنها ندارد

دبیر کل جبهه ایستادگی گفت: اختصاص پیدا کردن سرانه‌ای برای احزاب از محل بودجه عمومی شائبه دولتی شدن برای آنها ندارد.

مبلغ تعریف شده در بودجه سال 97 می‌تواند قوت قلبی برای احزاب باشدیدالله حبیبی دبیر کل جبهه ایستادگی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به ردیف بودجه سال 97 برای احزاب اظهار کرد: یکی از دلایلی که احزاب در کشور ما تاکنون جایگاه خود را به درستی پیدا نکرده‌اند نداشتن پشتوانه مالی است، با وجود اینکه تا به حال بودجه‌ای برای احزاب اختصاص نیافته بود لذا این مسئله می‌تواند انگیزه‌ای برای افزایش فعالیت‌های تشکل‌های سیاسی باشد.

وی افزود: اگر بودجه احزابی خاص را منحصرا دولت تقبل کرده است و مزیتی متفاوت برای آنها تعریف می‌کند در این صورت می‌توان گفت که شائبه دولتی شدن برای آن احزاب وجود دارد.

حبیبی تصریح کرد: اما این مسئله که سرانه‌ای برای احزاب فعال از محل بودجه عمومی اختصاص پیدا کند هرگونه شائبه دولتی بودن را از تشکل‌های سیاسی دور نگاه خواهد داشت.

دبیر کل جبهه ایستادگی بیان کرد: در کشور ما بیش از 200 حزب وجود دارد که بسیاری از آنها عملا خاموش هستند و دلیل آن این است که احزاب از حداقل منابع مالی برخوردار نیستند، اما اختصاص 5 میلیارد و 700 میلیون تومانی در بودجه 97 می‌تواند مشوق و قوت قلبی برای احزاب باشد. البته اختصاص بودجه به تشکل‌های سیاسی باید تنها ابزاری برای تشویق و براساس عملکرد آنها باشد.

حبیبی با اشاره به اظهارات اخیر برخی چهره‌های سیاسی مبنی بر اینکه اصلاح طلبان نمی‌خواهند تاوان عملکرد دولت فعلی را در انتخابات 1400 بپردازند، تأکید کرد: اصلاح طلبان در دو انتخابات ریاست جمهوری گذشته نقش غیرقابل انکاری داشته‌اند اما اینکه بگوییم دولت در عملکرد خود رویکردی اصلاح طلبانه دارد و مسئولیت رفتار آن را بر دوش اصلاح طلبان بیندازیم عادلانه نیست چرا که روحانی هیچ‌گاه خود را اصلاح طلب ندانسته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار