راه اندازی مرکز مشترک پارک علم و فناوری ایران و آذربایجان در آستارا

رئیس تکنو پارک آکادمی ملی علوم جمهوری آذربایجان خواستار راه اندازی مرکز مشترک پارک علم و فناوری ایران و جمهوری آذربایجان در آستارا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ محمود افندی اف، رئیس تکنو پارک آکادمی ملی علوم جمهوری آذربایجان در دیدار با فرماندار آستارا با اشاره به اشتراکات فرهنگی و علمی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان گفت: با توجه به مشترکات فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی 2 کشور برای پیشرفت در بخش تکنولوژی در حوزه های مختلف علوم باید قدم های موثری برداشته شود.

وی افزود: با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف علم و فناوری پیشرفت های زیادی کرده است خواستار همکاری تنگاتنگ با ایران در زمینه تکنولوژی هستیم.

یونس رنجکش، فرماندار آستارا هم در این دیدار ضمن اعلام آمادگی برای ایجاد زیرساخت های لازم برای همکاری تکنولوژی با جمهوری آذربایجان گفت: با توجه به توسعه روابط همه جانبه 2 کشور به ویژه در زمینه اقتصادی و حمل و نقل ریلی و با توجه به پتانسیل بالای گیلان در حوزه پارک علم و فناوری زمینه های همکاری 2 طرف در مورد تکنولوژی و فناوری آماده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه دبیرخانه پارک علم و فناوری جهان اسلام در رشت قرار دارد ما آمادگی داریم در زمینه های تکنولوژی پیشرفته و فناوری با جمهوری آذربایجان تعامل خوبی داشته باشیم.

 

انتهای پیام/ع

 

رایزنی رئیس تکنو پارک آکادمی ملی علوم جمهوری آذربایجان در آستارا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.