مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از 23میلیون و 800هزار لیتر نفت گاز به اقلیم کردستان عراق در قالب کمک به معیشت مرزنشینان استان ارسال شده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛فریدون یاسمی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کردستانصبح امروز در دیدار با استاندار کردستان گزارشی از عملکرد پخش منطقه کردستان در زمینه تامین وتوزیع فرآورده‌های نفتی، توسعه زیر ساخت‌های سوخت‌رسانی، توسعه صادرات فرآورده‌های نفتی به اقلیم کردستان عراق، مکانیزه کردن فعالیت‌ها، وضعیت درجه‌بندی مجاری عرضه منطقه، فروش مرزی فرآورده‌های نفتی پروژه‌های در دست اقدام و غیره ارائه کرد.

وی در این دیدار با اشاره به چارچوب کلی اجرای برندسازی، و وظایف حاکمیتی در تحقق برند به وضعیت موجود عملیات جایگاههای عرضه و نقش و  وظایف  شرکت ملی پخش در قبال جایگاهها اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 66 باب جایگاه عرضه فرآورده‌های نفتی در استان کردستان فعال و به ارائه خدمات به همشهریان اقدام می‌نمایند که از این جایگاهها دو باب جایگاه جدیدالاحداث تحت پوشش برند فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

وی، ایجاد زمینه جدید کسب و کار، اشتغال‌زایی در استان، ایجاد رقابت با هدف افزایش کیفیت خدمات ارائه شده، گسترش حق انتخاب مصرف کننده، ایجاد رضایت و اطمینان در ذینفعان، پاسخگویی بیشتر و شفافیت در عملیات و کاهش بوروکراسی را از پیامدهای مثبت اجرای این طرح عنوان کرد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کردستان خاطرنشان کرد: در راستای اجرای طرح‌های همسو با اقتصاد مقاومتی، از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از 320میلیارد ریال درآمد از محل اجرای فروش مرزی در جایگاه باشماق به خزانه واریز شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش 158 درصدی همراه بوده است.

یاسمی  با بیان این که فروش مرزی باک پر نفت گاز از دهم شهریور ماه سال 93 در مرز باشماق آغاز شده است، گفت: اجرای این طرح درآمد حاصل از فروش این فرآورده (نفت گاز) را به میزان قابل توجهی افزایش داده است.

وی همچنین به اقدامات اجرا شده در راستای تسهیل و توسعه صادرات در بازارچه‌های مرزی استان اشاره کرد و یادآور شد: در راستای روان‌سازی عملیات کنترل و فروش فرآورده در پایانه‌های مرزی باشماق و سیرانبند، هماهنگی و اقدامات سخت‌افزاری لازم برای اندازه‌گیری دیجیتال میزان موجودی نفتگاز باک کامیون‌ها صورت پذیرفت و کنترل موجودی کلیه کامیون‌ها بصورت سیستمی و الکترونیکی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شرایط خاص جغرافیایی، وجود زیر ساخت‌های کشاورزی و صنایع در استان، می‌طلبد تامین و توزیع مطلوب فرآورده‌های نفتی در راستای ارائه خدمات مطلوب به مشتریان با جدیت خاصی صورت پذیرد، اضافه کرد: اجرای طرح راستی آزمایی اداوات کشاورزی، تشکیل کارگروه برای تبدیل سوخت واحدهای تولیدی در مسیر گاز و اجرای طرح بومی‌سازی سهمیه مرغداری‌ها، بازدید بازرسان ویژه منطقه به صورت منظم از مصرف کنندگان عمده و خرد برگزاری بیش از 9جلسه کارگروه فرآورده‌های نفتی استان در هشت ماهه نخست امسال با حضور سازمان‌های متولی از این دست اقدامات است.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان با  بیان اینکه استان کردستان یکی از قطب‌های کشاورزی کشور است، عنوان کرد: برنامه ریزی و تعامل بسیار خوبی با سایر ادارات از جمله جهاد کشاورزی، امور آب منطقه ای و غیره برای تامین سوخت بخش کشاورزی انجام و راهکارهای مناسبی در تامین و توزیع به موقع سوخت کشاورزان اندیشیده شده است.

یاسمی به آغاز عملیات تامین و ذخیره‌سازی سوخت روستاهای استان از ابتدای خرداد اشاره وگفت: وضعیت ذخیره‌سازی فرآورده‌های نفتی مطلوب و ناوگان حمل و نقل منطقه فعال وعملیات تامین و توزیع سوخت در سطح استان به خوبی صورت می‌پذیرد و سوخت مورد نیاز روستاههای استان بویژه روستاه‌های صعب‌العبور تامین و ذخیره‌سازی شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های همسو با اقتصاد مقاومتی در پخش منطقه کردستان افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از 23میلیون و 800 هزار لیتر نفتگاز به اقلیم کردستان عراق در قالب کمک به معیشت مرزنشینان استان ارسال شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان با بیان این مطلب گفت: در همین راستا از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 27 میلیاردو 640 میلیون تومان به حساب خزانه واریز شده است که سود حاصل از فروش این فرآورده بین ۱۷ هزار و ۴۳۱ خانوار روستایی مناطق مرزی شهرستان‌های مریوان ، سقز و بانه  تقسیم شده است.

یاسمی از آمادگی همه‌جانبه نیروهای خدوم این شرکت برای تحویل به موقع نیازهای مردم استان در خصوص فرآورده‌های نفتی در استان خبر داد و افزود: هم‌اکنون 300 نیروی رسمی و قراردادی در شهرستان‌های مختلف استان در راستای توزیع فرآورده‌های نفتی و رفع دغدغه‌های مردم فعالیت می‌کنند و خوشبختانه در این راستا نیز جزو استان‌های موفق کشور به شمار می‌آئیم.

وی در پایان گفت: عملکرد و اقدامات پخش منطقه کردستان در خدمت‌رسانی به شهروندان بسیار مطلوب بوده که امیدوارم با برنامه‌ریزی وهمکاری بیش از پیش مجموعه استان درخدمت رسانی به آحاد جامعه موفق و موید باشیم.

 انتهای پیام/ د م

منبع: فارس

فعالیت 66 باب جایگاه عرضه فرآورده‌های نفتی در استان کردستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.