سقایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

بی کیفیتی در آموزش عالی، سد راه ارتباط صنعت با دانشگاه

یک کارشناس اقتصادی گفت: نظام آموزشی کشور متناسب با بخش صنعت طراحی نشده و بی‌کیفیتی در آموزش عالی سد راه ارتباط صنعت و دانشگاه شده است.

کیفیت در صنعت نمایشی شده است/ بی کیفیتی در آموزش عالی سد راه ارتباط صنعت با دانشگاهعباس سقایی کارشناس اقتصادی و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه بهبود کیفیت در ایران به جای تبدیل شدن به یک رویکرد اجرایی اثرگذار تبدیل به گواهی‌نامه‌های نمایشی برای شرکت‌های صنعتی شده است،  اظهار کرد: یکی از موضوعات اصلی صنعت کشور بهبود کیفیت و کنترل کیفیت آماری بوده که متاسفانه اثربخشی خود را از دست داده و جای آن را گواهینامه‌های نمایشی گرفته است.

وی در ادامه به رویکرد‌های حل مسئله در بخش صنعت اشاره کرد و گفت: از طریق تعریف مسائل کلیدی می‌توان در راستای کاهش هزینه و بهبود کیفیت در صنعت گام اساسی برداشت.

سقایی اضافه کرد: در دنیا حرکت از مسائل کوچک و متوسط به سمت مسائل بزرگتر که حتی می‌تواند کسب و کار را تغییر دهد در حال انجام است، اما در صنعت کشور همچنان شاهد مسائل حل نشده هستیم.

این کارشناس اقتصادی گفت: مدلسازی، تحلیل‌های پیش‌بینی کننده و توصیه کننده نیاز امروز بخش صنعت برای بهبود کیفیت بوده و رسالت یک مهندس صنایع تبدیل کردن اعداد و ارقام به شاخص‌های قابل فهم است.

وی تصریح کرد: اکنون متخصصانی در بخش صنعت مشغول به کار هستند که مسائل صنعت را می‌شناسند اما توانایی مدلسازی ندارند، در مقابل متخصصانی هم در دانشگاه‌ها مشغول به کار هستند که مدلسازی را می‌دانند، اما درک عمیقی از مسائل صنعت ندارند.

سقایی در پایان عدم اعتماد مدیران به متخصصان را از معضلات بخش صنعت کشور دانست و افزود: نظام آموزشی کشور متناسب با بخش صنعت طراحی نشده و بی‌کیفیتی در آموزش عالی سد راه ارتباط صنعت و دانشگاه شده است.

به گفته وی؛  چهاردهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی صنایع که معتبرترین رویداد سالانه این بخش است؛ بهمن ماه امسال با همت انجمن مهندسی صنایع و میزبانی دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار خواهد شد که در بخشی از آن به موضوع کنترل کیفیت آماری و روش‌های حل مسئله داده‌کاوی در قالب ارائه مقاله و میزگرد پرداخته می‌شود.

انتهای پیام/

کیفیت در صنعت نمایشی شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار