هفتمین نشست بین المللی 'توسعه پایدار: کشاورزی احیاء کننده وتنوع زیستی امروز با حضور مهمانانی از کشور‌های هند، سنگال و زیمبابوه در سالن همایش‌های بین المللی منطقه آزاد چابهار برگزار شد.

همایش بین المللی 'کشاورزی احیاء کننده و تنوع زیستی' درچابهاربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، دکتر محمد تقی فَروَر  رئیس هیات مدیره اکولوژیست و کارشناس اجتماعی، تسهیلگر اجتماعی و رئیس کنسرسیوم جهانی قرق‌های بومی در حاشیه این همایش اظهار داشت: موسسه توسعه پایدار و محیط زیست (سنستا) هفتمین نشست بین المللی خود را با موضوع «توسعه پایدار: کشاورزی احیاء کننده و تنوع زیستی» با شرکت مهمانانی از سه کشور هند، سنگال و زیمبابوه و مسئولان و کارشناسان ایرانی برگزار کرده است.

دکتر محمد تقی فَروَر افزود: مؤسسه توسعه پایدار و محیط زیست (سنستا) یک سازمان مردم نهاد غیر انتفاعی است که بر پایه توسعه پایدار جوامع محلی و مردمان بومی بر اساس فرهنگ، هویت و زیست بوم خودشان و دفاع از حقوق مردمان بومی، استوار است.

وی بیان کرد: منطقه اصلی فعالیت موسسه توسعه پایدار و محیط زیست (سنستا) ایران، آسیای غربی و مرکزی است.

رئیس کنسرسیوم جهانی قرق‌های بومی هدف از برگزاری این همایش بین المللی را تبادل اطلاعات، یادگیری و به اشتراک گذاری تجارب در زمینه کشاورزی تجدید پذیر و تنوع زیستی کشاورزی در سطح محلی، ملی، منطقه‌ای و بین المللی وبررسی پیشرفت در برنامه‌های کاری گروه تنوع زیستی کشاورزی عنوان کرد.

فَروَر تصریح کرد: تدوین برنامه کار سال ۲۰۱۸، یادگیری ابتکارات و طرح‌های متنوع ایران و سنستا در زمینه کشاورزی پایدار و تنوع محصولات و اقلام کشاورزی، ارتقاء روش‌ها برای ایجاد همکاری، اشتراک تجارب و ارتباطات به منظور تقویت شبکه و جامعه تنوع زیستی کشاورزی از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.

رئیس دانشگاه بین المللی منطقه آزاد چابهار نیز بر عزم راسخ این دانشگاه در خصوص بهره گیری از تخصص و فناوری در زمینه‌های زیست محیطی و توسعه پایدار خبر داد.

ارسلان دژکام بر حفظ گونه‌های زیستی با بکارگیری تخصص بین المللی تأکید کرد و همکاری بیشتر نهاد‌های دولتی و سازمان‌های مردم نهاد و جوامع محلی را خواستار شد.

وی بیان کرد: محققان کشاورزی پایدار و تنوع زیست محیطی جهان (سنستا) همچنین از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های کشاورزی نظیر روش نگهداری و استفاده آب، قنوات بعنوان منبع آبی پایدار و نوع کشت‌های ارگانیک کشاورزی قصرقند، باهوکلات چابهار و پیشین سرباز دیدن کردند.

 همایش بین المللی 'کشاورزی احیاء کننده وتنوع زیستی' با برگزاری نشست‌های تخصصی تا ۲۳ آذر در چابهار ادامه دارد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.