معاون وزیر کشور:

باید آمادگی استان های کشور برای زمان زلزله بالا برود

معاون وزیر کشور گفت: زلزله هایی که در سطح کشور وجود دارد، مقداری نگران کننده است و باید آمادگی در تمامی استان های کشور وجود داشته باشد تا شاهد اتفاق تلخی نباشیم.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، اسماعیل نجار صبح پنجشنبه در دومین گردهمایی استانداران ادوار گذشته هرمزگان که با موضوع اقتصاد دریا محور در سالن جلسات استانداری هرمزگان در حال برگزار است، بیان داشت: در زلزله کرمانشاه به دلیل وقوع این زمین لرزه در ساعات ابتدایی شب بود بیش از ۹ ساعت عملیات امدادرسانی در تاریکی صورت گرفت و موفق شدیم خدمات مناسبی را در ساعات ابتدایی وقوع حادثه ارائه کنیم. یک هزار نیروی امدادیبه همراه نیروهای مسلح از جمله ارتش و سپاه وارد کار شدند و تا ساعت ۱۵ روز بعد از زلزله هیچ جان باخته و مصدومی زیر آوار نداشتیم.

وی تصریح کرد: ۷ هزار و ۸۱۷ مصدوم از زیر آوارها خارج شدند و به شهر کرمانشاه منتقل شدند و یک هزار و ۵۰۰ عمل جراحی و ۱۸۰ پیوند اعضا صورت گرفت.

نجار عنوان کرد: به دلیل وسعت منطقه و شهرستان های زلزله زده، امدادرسانی در روزهای اولیه با مشکل مواجه بودیم که با تقسیم کار صورت گرفته از ساعات اولیه روشنایی با حضور بالگردها و رسیدن امکانات و تجهیزات مورد نیاز و به ویژه پیام تأثیرگذار مقام معظم رهبری سبب شد تمامی تلاش ها چند برابر شود.

وی ترافیک ایجاد شده از سوی مردم را سبب بروز مشکلاتی در رسیدن به مناطق زلزله زده عنوان کرد و افزود:۹۰ هزار چادر سه برابر مورد نیاز زلزله زده‌گان توزیع شد و پس از روزهای دوم و سوم، امداد اضطراری انجام و یک پکیج ۷۲ ساعته به زلزله زدگان داده شد و به ۴۸ هزار نفر دفترچه امدادی و مایحتاج یک ماهه تحویل شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اظهارداشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان متولی اعطا کانکس مشخص که مقرر شد دو هزار کانکس توسط ارتش و ۸ هزار کانکس توسط سپاه تأمین شود که تاکنون ۴ هزار کانکس توسط سپاه واگذار شده است و در پایان ۴۵ روز تمامی کانکس ها واگذار خواهد شد.

نجار اضافه کرد: برای نخستین بار در کوتاه ترین زمان ممکن اعطا کمک های بلاعوض در دولت مصوب و بخش عظیمی از کمک های بلاعوض به دستگاه های اجرایی ذی ربط واگذار و امیدواریم کمتر از یکسال عملیات بازسازی به پایان برسد.

این مقام مسئول با بیان اینکه معضل تأمین آب، برق، تلفن و گاز شهروندان زلزله زده در کوتاه ترین زمان ممکن حل و در پایان روز پنجم دیگر مشکلی در این بحث وجود نداشت، تصریح کرد: گرچه ممکن است نواقصی بوده اما در مجموع برآیند مثبتی بوده و امیدواریم مشکلات اینچنینی در کشور وجود نداشته باشد.

نجار در پایان گفت: زلزله هایی که در سطح کشور وجود دارد و گزارش می شود، مقداری نگران کننده است و باید آمادگی در تمامی استان های کشور وجود داشته باشد تا شاهد اتفاق تلخی نباشیم.

انتهای پیام/ب

صحبت های رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گردهمایی استانداران ادوار گذشته هرمزگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.