خسارت بیش از ۴ هزار میلیارد ریالی محصولات کشاورزی در زنجان

مسئول اداره بحران جهاد کشاورزی استان زنجان از خسارت بالغ بر ۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریالی وارد شده به محصولات طی امسال خبرداد.

خسارت بیش از ۴ هزار میلیارد ریالی محصولات کشاورزی در زنجانموسوی مسئول اداره بحران جهاد کشاورزی استان زنجان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان گفت:امسال ۲۰۰ هزار تن گندم در استان تولید شده است ،که نسبت به سال گذشته خسارت ۳۵ درصدی داشته است، که عمده دلیل خسارت‌های وارده خشک سالی و سرمازدگی  می‌باشد.
وی میزان خسارت در بخش‌های مختلف از محصولات استان را ۴ هزارو ۶۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد؛ که از این میزان خسارت ۳ هزارو ۸۸۰ میلیارد ریال مربوط به بخش زراعت و ۷۴۵ میلیارد ریال مربوط به بخش باغبانی و مابقی نیز مربوط به دیگر بخش های کشاورزی است .
موسوی  به عملکرد بخش جهاد کشاورزی   اشاره کرد وگفت: جهاد کشاورزی از طریق پرداخت بیمه محصولات و تشکیل کار گروه تخصصی مبنی بر بخشودگی جرایم بانکی و استهمال تسهیلات دریافتی از بانک کشاورزی از این قشر آسیب دیده حمایت می‌کند.
موسوی سطح زمین‌های بیمه شده در استان را ۱۲۰ هزار هکتارعنوان کرد که از این میزان ۳۰ هزار هکتار در سال زراعی ۹۶ زیر کشت می‌باشد.
به گفته وی میزان بیمه برآورد شده برای پرداخت به کشاورزان در سال زراعی امسال۳۰۰ میلیارد ریالاست.
انتهای پیام/ر

خسارت  بیش از ۷۴۵ میلیارد ریال به باغات استان زنجان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.