آنچه در دورهمی گذشت؛

طعنه مهران مدیری به میلیارد‌رهای بانکی/ نمره پنج مجید مظفری به سینمای ایران

مجید مظفری شب گذشته با حضور در برنامه دورهمی، از وضعیت سینمای امروز کشورمان انتقاد کرد.

طعنه مهران مدیری به میلیارد‌های بانکی/ نمره پنج مجید مظفری به سینمای ایرانبه گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  سومین قسمت از سری جدید «دورهمی»، با موضوع بازنشستگی و همچنین حضور مجید مظفری و دخترش نیکی مظفری به روی آنتن شبکه نسیم رفت.

مدیری در ابتدای این برنامه با اشاره به شرایط بازنشستگی، درباره قانون و شرایط منع به کارگیری بازنشستگان گفت: انتظار برای بازنشسته‌شدن مثل آب در هاون کوبیدن است.

وی افزود: در بین بازنشستگان، کسانی هم هستند که هرگز بازنشسته نمی‌شوند بلکه از اداره‌ای به اداره دیگر منتقل می‌شوند.
 
مدیری در ادامه با طعنه و کنایه نسبت به بدهکاران و میلیاردرهای بانکی گفت: طبیعتاً پیش نیاز پذیرش قانون منطق است، منطق که نباشد کار کمی سخت است. از اصلی ترین نشانه‌های پولداری دور زدن قانون است. از قدیم هم در پیشگاه قانون همه مساوی هستند اما پولدارها مساوی‌ترند! کیف می‌کنند وقتی بیشتر از سهم قانونی‌اش برمی‌دارد. لیست بدهکارهای میلیادری و بدهکاران بانکی که اعلام می‌شود، می‌بینیم اسم این افراد در لیست موجود است. طرف 500 میلیارد گرفته و می‌گوید دوست ندارم پس بدهم!
 
کارگردان و مجری برنامه دورهمی، پس صحبت‌های خود به گفتگو با مجید مظفری و دخترش نیکی مظفری پرداخت. مجید مظفری و دخترش نیکی مظفری در ادامه برنامه بر صحنه دورهمی حضور یافتند و از سال‌های زندگی با یکدیگر و همچنین سینمای ایران گفتند.
 
نیکی مظفری در پاسخ به مدیری که چرا پدرش همیشه خوش‌تیپ است و جوان مانده گفت: یکی از دلایلی که پدرم تا این سن خوش تیپ و جوان است (با خنده) وجود من است که هم مادر و هم دختر خوبی برای بابا بودم و این می‌تواند راز خوب ماندن بابا باشد.

مجید مظفری با اشاره به کارنامه حرفه‌ای خود در تئاتر، سینما و تلویزیون گفت: سعی کردم خودم را برای هر نقشی در سینما، تلویزیون و تئاتر آماده کنم و هر کاری که قبول می‌کنم را با دل و جان انجام بدهم.

در ادامه این گفتگو نیکی مظفری با بیان اینکه سی سالش است، درخصوص انتخاب حرفه بازیگری و حضورش در این عرصه بیان کرد: از ابتدا علاقه خاصی به رشته‌های پزشکی داشتم و تصمیم گرفتم علوم تجربی بخوانم، اما در کنکور‌های آزمایشی که شرکت کردم معماری خواندم. بعد از دو سال شاگرد مرحوم حمید سمندریان شدم و در دفتری که داشتیم به تأکید خود استاد، تمام فضای پشت دوربین را یادگرفتم و بالاخره کار خودم را در هنر از بازیگری تئاتر شروع کردم و در حال حاضر دانشجوی طراحی لباس هستم.

مجید مظفری به فوت همسرش اشاره کرد و در پاسخ به سوال مدیری که چرا تا امروز ازدواج نکرده است، گفت: یکی از دلایلی که تا امروز ازدواج نکردم همان صمیمیت و دوستی است که بین نیکی با مادرش بود. نیکی در زمانی که دوستی محکمی با مادرش داشت، او را از دست داد و من فکر کردم که بعد فوت همسرم بیشتر در کنار نیکی باشم.

نیکی مظفری ادامه داد: این حق طبیعی پدر است که ازدواج کند. با اینکه تنها کسی که در زندگی دارم پدرم است، اما برای من ازدواج پدر به مراتب راحت از ازدواج خودم است.

مجید مظفری افزود: من در هر صورت پدر نیکی هستم و حساسیت‌هایی دارم؛ و اگر خانمی بخواهد وارد زندگی من شود، مطمئناً هیچ وقت دخترم را رها نمی‌کنم، همسرم را بچسبم. اما  قول می‌دهم هر زمانی که نیکی ازدواج کند، یک ماه بعد من زن بگیرم!
 
وی در ادامه با بیان اینکه دیگر فیلم‌های دهه ۶۰ و ۷۰ تکرار نشدنی هستند، عنوان کرد: فیلم‌های دهه ۶۰ و ۷۰ دیگر تکرار نمی‌شوند، چراکه ما تهیه‌کننده نداریم و سرمایه‌گذار داریم و سلیقه و تنوعی در فیلم‌ها مشاهده نمی‌کنیم. هر چهار سال یک‌بار که وزیر عوض می‌شود، سلیقه‌ها هم عوض می‌شود که این وضعیت خوبی نیست. من به سینمای امروز کشورمان نمره چهار و پنج می‌دهم.

مظفری اظهار کرد: کمی به سینمای ما بی‌مهری شده است. فیلم‌های ما آن طرف دنیا تبلیغ می‌شود، اما اینجا تبلیغ زیادی ندارد. سینمای ما زمانی موفق است که ما فیلم برای فستیوال‌های جهانی بسازیم و تمام هم و غم خودمان را بر این بنا کنیم که اکران خارجی داشته باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه بازنشسته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، درباره شغل این روز‌های خود گفت: کافی شاپی دایر کردم که احساس می‌کنم باید بیست سال پیش به فکر ساخت آن می‌بودم تا آینده‌ام را می‌ساختم.

نیکی مظفری در ادامه با اشاره به صحبت‌های پدرش در خصوص سینمای ایران گفت: من نظرم با پدرم متفاوت است و جزو نسل جدید بازیگری هستم و تلاش‌ بچه‌ها را می‌بینم. این انکار کردنی نیست که نسل هنری مجید مظفری تکرار نمی‌شود، ولیکن الان احساس می‌کنم سینمای ایران جزو سینما‌های برتر جهان است و هر فیلم ایرانی در جشنواره‌های جهانی هم حضور دارد. دیدگاه من با پدر فرق دارد، اما صحبت‌هایش را تکذیب نمی‌کنم.

مجید مظفری با بیان اینکه نتوانسته به کرمانشاه برود، در خصوص وضعیت اقتصادی جامعه بیان کرد: مسائل اقتصادی خیلی گریبانگیر مردم ماست و این درد آور است که کسی نتواند از پس مخارج زندگی برآید. ما مردم بسیار خوبی داریم که باید بیش از این‌ به آن‌ها بها داده شود.

آدم لیست افرادی را می‌بیند که میلیارد، میلیارد از بانک‌ها وام می‌گیرند. دولت باید کاری کند که مردم مشکلات کمتری داشته باشند.

مجید مظفری در پایان حکم هنرمند ملی خود را به موزه دورهمی اهدا کرد و دخترش نیکی مظفری عکسی از پشت صحنه فیلم کشتی آنجلیکا را به موزه بخشید.

مدیری در پایان با دعوت از نوید محمدزاده برای حضور در برنامه دورهمی، از قانون‌های نانوشته‌ای گفت که رسمی نیستند، اما اتفاق می‌افتند و بار‌ها شاهد آن در اداره‌ها و سازمان‌ها بوده‌ایم.
 
 
انتهای پیام/
 

گفتگوی مهران مدیری با مجید مظفری و دخترش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۶ ۲۵ آذر ۱۳۹۶
واقعا چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۲۵ آذر ۱۳۹۶
اقای مدیری متشکریم
Canada
ناشناس
۲۰:۳۴ ۲۵ آذر ۱۳۹۶
دم هنرمندان گرم
Canada
ناشناس
۲۰:۳۴ ۲۵ آذر ۱۳۹۶
دم هنرمندان گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۲۵ آذر ۱۳۹۶
خیلی عاله خدا به محافظ شخصی های آقای مدیری بیفزاید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۲۵ آذر ۱۳۹۶
دورهمی عالیه
Iran (Islamic Republic of)
m
۱۴:۴۱ ۲۵ آذر ۱۳۹۶
دورهمی عالیه، آقای مدیری استاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۲۵ آذر ۱۳۹۶
مجید مظفری خیلی وقت است در فیلم یا سریال بازی نداشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۲۵ آذر ۱۳۹۶
آقای مهران مدیری لطفاً در مورد حقوق های پایین و زندگی سخت با این حقوق ها و بیکاری جوانان و قطع یارانه ها هم صحبت کنید
Iran (Islamic Republic of)
اکبرن
۱۳:۱۴ ۲۵ آذر ۱۳۹۶
دور همی برنامه خیلی خوبیه
Germany
ناشناس
۱۱:۵۸ ۲۵ آذر ۱۳۹۶
خانم نیکی مظفری لباس های خوبی میپوشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۲۵ آذر ۱۳۹۶
دورهمی برنامه خوبیه
آخرین اخبار