کاکایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

صنعت قطعه سازی به واردات مواد اولیه از خارج وابسته شده است

دبیر همایش بین المللی گفت: اگر نتوانیم در داخل، مواد اولیه مرغوب را تولید کنیم، قطعه سازان به سمت واردات مواد اولیه از خارج، خواهند رفت.

صنعت قطعه سازی به واردات مواد اولیه از خارج وابسته شده استامیرحسین کاکایی دبیر همایش بین المللی خودرو در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  اظهار کرد: امسال در همایش بین المللی خودرو، بررسی این زنجیره از قطعه سازی تا بازار هدف و لجستیک مورد تحلیل کارشناسان این حوزه قرار خواهد گرفت.

وی در تشریح دلایل انتخاب موضوع زنجیره تامین رقابت گذیری برای همایش امسال، افزود: در دوسال گذشته شاهد حرکت های بزرگی همچون طراحی پلتفرم خوردو و امضا قرارداد باشرکت های بزرگ خودرو سازی جهان بوده ایم و در واقع استارت وصل شدن خودروسازی داخلی به فعالان این صنعت در دنیا زده شده  است .

کاکایی با اشاره به نقش مهم صنعت قطعه سازی،یادآورشد: جهش صنعت خودروسازی منوط به مواد اولیه مرغوب و تولید است و درغیراین صورت قطه سازان چاره ای جز واردات مواد اولیه از خارج ندارند.

دبیر همایش بین المللی خودرو در پایان اضافه کرد: در اوج تحریم ها، متوجه شدیم صنعت قطعه سازی به میزان زیادی به واردات از خارج از کشور وابسته شده است.

انتهای پیام/

ضرورت توازن در تامین زنجیره خودرو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار