به مناسیت فرارسیدن هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری روابط عمومی راه آهن جنوب شرق و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان پیام تبریک مشترک صادر کردند.

پیام تبریک مشترک راه آهن جنوب شرق و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان وبلوچستان به مناسبت هفته حمل و نقلبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، در این پیام تبریک آمده است.

بخش حمل و نقل ترکیبی، به عنوان مهم‌ترین بخش عمرانی کشور در زمینه حمل بار و جابه جایی مسافر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است به طوری که در سند چشم اندازه برنامه ششم توسعه، تاکید بسیاری بر گسترش آن شده است. سیستم حمل و نقل ترکیبی با به کارگیری مجموعه سیستم‌های حمل و نقل به منظور دستیابی به حداکثر جابه جایی کالا با بیشترین مطلوبیت را حاصل می‌شود و پیاده سازی این سیستم می‌تواند در پیشبرد ترانزیت ریلی برای حمل کالا موثر واقع شود. سیستم حمل و نقل جاده‌ای به سبب انعطاف پذیری خود امکان دسترسی به بیشترین نقاط را فراهم می‌سازد و راه آهن به عنوان یک وسیله حمل انبوه می‌تواند سبب صرفه جویی در هزینه و انرژی به خصوص در مسافت‌های طولانی شود.

انتقال بار از روی جاده‌ها بر روی ریل، از موارد مهم منویات مقام معظم رهبری (زید عزه) و برنامه ششم توسعه به عنوان هدف اصلی دولت یازدهم و دوازدهم به شمار می‌رود، سیاست کلی راه آهن جمهوری اسلامی ایران مبنی بر افزایش جابه جایی کالا به مقدار ۶۲ میلیون تن در سالجاری و همچنین باتوجه به اینکه ٩٠ درصد جابجایی کالا و مسافر از طریق حمل و نقل جاده‌ای صورت می‌گیرد گامی موثر در تحقق این اهداف به شمار می‌رود.

از آنجاییکه صنعت حمل و نقل نیروی محرکه توسعه اقتصادی و اجتماعی هر کشوری است.

استان سیستان و بلوچستان با قرارگیری در مسیر دو کوریدور با اهمیت جنوب به شمال و شرق به غرب می‌تواند نقش بسزایی را در زمینه اقتصاد و توسعه پایدار کشور ایفا کند. توسعه سواحل مکران ظرفیت عظیمی را برای حمل و نقل ترکیبی بار فراهم می‌کند که در این باب وزیر محترم راه و شهرسازی در شورای اقتصاد مقاومتی استان تاکید بسیاری جهت تدوین برنامه پنج ساله برای توسعه این نوع از حمل و نقل داشتند.

روابط عمومی راه آهن جنوب شرق و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان ضمن تبریک فرارسیدن هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری به دست اندرکاران این صنعت، با همگرایی و هم افزایی در راستای تبادل اطلاعات، آگاهی بخشی به جامعه و ذی النفعان صنعت حمل و نقل به منظور توسعه پایدار استان سیستان و بلوچستان تلاش خواهند کرد.

انتهای پیام/گ

پیام تبریک هفته حمل و نقل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار