مشاور بانک مرکزی مطرح کرد؛

2 اشکال در نظام مالی وجود دارد/ استفاده از روش‌های بین‌المللی ضعف‌های بانکی را برطرف می کند

عزیزی گفت: به نظر من دو اشکال و ضعف در نظام مالی داریم که به افراد یا نهاد‌های مجری برنمی گردد.

ضعف‌های نظام بانکی یک‌شبه برطرف نمی‌شودبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد عزیزی مشاور بانک مرکزی، در پنل تخصصی نظام بانکی در همایش اقتصاد ایران اظهار کرد: اگر فضای سیاستی و تمایل سیاستگذار، به معنای اراده سیاستگذار اگر شکل بگیرد، مشکل اصلی این می‌شود که آیا مطالعات کافی صورت گرفته و این آمادگی برای حرکت سریع وجود دارد یا خیر. این امر مهمی است.

مشاور بانک مرکزی با بیان اینکه ضعف‌های نظام بانکی، یک شبه برطرف نمی‌شود، افزود: اگر تک تک موسسات مالی در یک اقتصاد، سالم باشند، این طور نیست که برآیند این موسسات در نظام بانکی مثبت باشد؛ همانطور که یک شبه بازار بین المللی بانکی سقوط کرد. یعنی بانک‌ها به هم قرض نمی‌دادند؛ بنابراین در ایران، با پدیده‌های مشکل زا در نظام بانکی مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: مطالعات پراکنده صورت گرفته است، ولی به نظر من ما دو اشکال و ضعف در این حوزه داریم که به افراد یا نهاد‌های مجری برنمی گردد، بلکه روش‌های مطالعه باید مورد تجدیدنظر واقع شود، چراکه در دنیا روش‌های قابل قبولی وجود دارد که ضعف‌های ما را برطرف می‌کند؛ ضمن اینکه باید سازماندهی را نیز برای استفاده از ابزار‌ها صورت داد.

انتهای پیام/

یک شبه بازار بین المللی بانکی سقوط کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار