بی رونقی فرهنگ مطالعه در بین افراد جامعه+فیلم

مسئول کتابخانه های عمومی شهرستان مهاباد گفت: تنها 4% از جمعیت مهاباد عضو کتابخانه ها هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ،قادریبی رونقی  فرهنگ مطالعه در بین افراد جامعه با اشاره به اینکه در شهرستان مهاباد سه باب کتابخانه ی عمومی و 5 باب کتابخانه ی مشارکتی داریم اظهار کرد: در سطح شهر با احتساب کتابخانه های روستایی با توجه به جمعیتی که شهرستان مهاباد داره در حال حاضر 4% مردم اهل مطالعه هستن و عضو کتابخانه های عمومی میباشند این میانگین با میانگین استانی برابری میکنه ولی از میانگین کشوری که 4.5% است در سطح پایین تری هستیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان مهاباد در این خصوص گفت: یکی از مشکلاتی که امروز گریبان گیر جامعه ماست کم بودن آمار مطالعه در بین اقشار جامعه است.

شاوله با اشاره به اینکه بیش از 300 مدرسه در سطح شهر وروستا در مقاطع سه گانه پذیرای حدود 40 هزار نفر دانش آموز ما هستند افزود: در کل حدود  50 مدرسه  مجهز به کتابخانه مدارس هستند، که آمار راضی کننده ای  نیست و ما طرح های مختلفی برای اجرا در مدارس داریم که یکی از آنها طرح بخوانیم و ببخشیم است.

بر اساس آمارها از 4869  مدرسه استان آذربایجان غربی تنها 475 مدرسه مجهز به کتابخانه هستند که  با تجهیز تمامی مدارس میتوان به جامعه ای با سرانه ی مطالعه بالا امید داشت

 انتهای پیام/ه

پایین بودن سرانه مطالعه در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.