بر اساس معاملات بازار جهانی:

قیمت طلا صعودی شد

قیمت طلا در شرایطی مبادلات روز جمعه را به پایان رساند که برای نخستین بار در یک ماه اخیر در هفته گذشته با افزایش روبرو شد.

طلا صعودی شدبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، قیمت طلا پس از اعلام نتایج نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا با افزایش نسبی روبرو شده است.

بر اساس این گزارش قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه به ۱۲۵۷ دلار در هر اونس رسیده است. برای هفته گذشته قیمت طلا با افزایش ۰.۷ درصدی روبرو شده است.فدرال رزرو آمریکا در نشست چهارشنبه نرخ بهره را برای سومین بار در سال ۲۰۱۷ میلادی افزایش داده و پیش بینی می شود طی سال آینده نیز ۳ بار دیگر نرخ بهره را افزایش دهد.

به نظر می رسد افزایش قیمت طلا در روزهای اخیر آن هم پس از افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تا حد زیادی غیر منطقی به نظر می رسد.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، اظهارات برخی مقام های ارشد فدرال رزرو درباره وضعیت نرخ تورم تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا و کاهش ارزش دلار داشته است. به نظر می رسد فدرال رزرو طی ماه های آینده با سرعت مورد انتظار سرمایه گذاران اقدام به افزایش نرخ بهره نخواهد کرد.

قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون ۹ درصد رشد داشته است. تنش های سیاسی در عرصه بین المللی تاثیر زیادی بر افزایش قیمت و تقاضای طلا داشته است.نکته قابل توجه این است که قیمت طلا در سال ۲۰۱۷ میلادی در شرایطی با افزایش روبرو شده که فدرال رزرو ۳ بار نرخ بهره را افزایش داده است.

از سوی دیگر رشد شاخص سهام و افزایش قیمت ارزهای دیجیتال به خصوص بیت کوین نیز نتوانسته است مانع بزرگی برای افزایش قیمت طلا باشد.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، نوسانات ارزش دلار و سیاست های پولی بانک های مرکزی بزرگ جهان به خصوص فدرال رزرو آمریکا می تواند تاثیر زیادی بر قیمت طلا طی ماه های آینده داشته باشد.

پیش بینی می شود قیمت طلا در ماه ژانویه ۲۰۱۸ میلادی نیز روندی کاملا صعودی داشته باشد. تجربه سال های اخیر نشان می دهد که قیمت طلا معمولا در ماه ژانویه با افزایش همراه شده است.

از سوی دیگر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین نیز می تواند عامل مهمی برای نوسانات نرخ ارز وقیمت جهانی طلا و سایر کالاهای راهبردی باشد. وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه نیز عامل موثری برای قیمت طلا خواهد بود.

انتهای پیام/

پیش بینی افزایش قیمت طلا در ماه ژانویه ۲۰۱۸ میلادی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار