استاندار قزوین گفت: با مطالعه و درایت باید زمینه مشارکت مردم و معرفی این شهر را فراهم کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار در مراسم تودیع و معارفه شهردار قزوین افزود: قزوین هویت خاصی دارد که بخشی از آن به مردم، بنا‌های تاریخی و باغستان‌ها مربوط می‌شود که باید با مطالعه و درایت زمینه مشارکت مردم و معرفی این شهر را فراهم کرد.

زاهدی در ادامه به نامناسب بودن وردوی‌های شهر قزوین و مشکلات ساکنان بافت فرسوده اشاره کرد و خواستار تلاش بیشتر برای رفع آن‌ها شد.

وی اضافه کرد: برای پایداری یک شهر لازم است تا بین انسان و شهر یک رابطه ارگانیک برقرار شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین هم در این مراسم بر ضرورت وجود عقل و تدبر در کار‌ها تاکید کرد و گفت: افرادی باید مسئولیت شهر را بر عهده بگیرند که به خدا و روز آخرت ایمان عملی و قلبی داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: مقوله امنیت بالاتر از معیشت است و امیدواریم شهری داشته باشم که بر مبنای عدالت و نگرش الهی باشد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم گفت: باید مدیران شهری در برنامه ریزی‌ها پژوهش محوری و اینده نگری را ملاک کار خود قرار دهند.

دَاوود محمدی افزود: با توجه ترافیک شهری در قزوین، توجه ویژه به احداث قطار درون شهری لازم و ضروری است.

رییس کمسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در ادامه بر ضرورت مطالعه در اجرای طرح‌های شهری با رویکرد توجه به اعتبارات و بودجه شهرداری تاکید کرد و گفت: هم اکنون ۷ هزار و ۱۰۰ پروژه نیمه تمام در کشور وجود داردکه به علت نبود اعتبار نیمه تمام رها شده است.

سیده حمیده زرآبادی دیگر نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی هم گفت: تاب‌آروی شهر‌ها در برابر حوداث از مسائل مهمی است که باید به آن توجه شود.

وی همچنین گفت: توجه به مناطق محروم شهر، مناطق منفصل شهری و همچنین باغستان و محیط زیست از دیگرموضوعاتی است که در برنامه ریزی‌ها باید به آن توجه کرد.

داودی رییس شورای شهر قزوین هم، بهره مندی از حقوق شهروندی، تلاش برای استفاده از ظرفیت‌های افراد تأثیر گذار در سطح ملی، بهره گیری از نظرات نخبگان وتوجه به توسعه مناطق محروم را از اهداف و برنامه‌های شورای شهر در دور پنجم یاد کرد.

در پایان مراسم ضمن قدردانی از خدمات ۹ ساله مسعود نصرتی، علی صفری به عنوان شصت و سومین شهردار قزوین معرفی شد.

شهرداری قزوین (بلدیه) یکصد و یازده سال سابقه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار