طهماسبی مطرح کرد:

برداشت ۲۲ میلیون تن محصول سردرختی و گلخانه‌ای /مشکلی در تامین میوه شب عید وجود ندارد

معاون وزیر جهاد گفت: امسال ۲۲ میلیون تن محصول سردرختی و گلخانه ای از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار باغات کشور برداشت می شود.

برداشت 22 میلیون تن محصول سردرختی و گلخانه ای / در تامین میوه شب عید مشکلی وجود نداردبه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ،محمدعلی طهماسبی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در بازدید از باغات شهرستان های کوثر و خلخال استان اردبیل اظهار کرد: ۴۰ میلیون اصله نهال لیبل دار استاندارد تولید شده و باغداران می توانند با مراجعه به مراکز و مدیریت های جهاد کشاورزی این نهال ها را تهیه کنند.

وی با بیان این که امسال با مدیریت بهینه، مرکبات به وفور تولید شده است، گفت:  در شرایط کنونی ۵۰ درصد محصول پرتقال از باغات شمال برداشت شده و در تامین میوه شب عید مشکلی وجود ندارد.

طهماسبی ادامه داد: امسال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن سیب درجه یک در سردخانه های کشور دخیره سازی و ۱۶۰ هزار تن سیب از کشور صادر شده است.

وی یادآور شد: در تفاهم با بانک کشاورزی مقرر شده، ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات و یارانه ارزان قیمت در اختیار باغداران قرار بگیرد.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی از کارشناسان و متخصصین باغبانی و باغداران خواست تا به دو موضوع تغذیه و هرس به موقع باغات توجه داشته باشند، زیرا در کمیت و کیفیت تولیدات سردرختی موثر است.

وی با اشاره به این که در استان اردبیل امسال ۴۳۰ هزار تن انواع میوه سردرختی تولید شده است، یادآور شد: آغاز کشت و توسعه درخت پسته و سایر محصولات باغی با نیاز آبی کم و ارزش افزوده بالا نشان دهنده عملکرد خوب جهاد کشاورزی استان و پتانسیل باغی اردبیل است.

انتهای پیام/

ذخیره سازی یک میلیون و 200 هزارتن سیب درجه یک در سردخانه ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار