افزایش خشونت‌ها و تعصبات نژادی در آمریکا پس از روی کار آمدن ترامپ

گزارش‌ها نشان می‌دهد پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا موارد توسل به نام او برای ارتکاب خشونت‌ها و تعصبات نژادی افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی نشریه هیل گزارش داد:کاخ سفید با انتشار مقاله‌ای در روز شنبه، استفاده از نام رئیس جمهور ترامپ برای توسل به تعصب و خشونت نژادی را محکوم کرد و چنین اقدامی را قابل تحقیر دانست.

راج شاه سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای که در اختیار روزنامه نیویورک تایمز قرار گرفته است گفت: رئیس جمهور خشونت، تعصب و نفرت را در همه شکل‌های آن محکوم می‌کند و هرکسی را که بخواهد به نام او یا هر چهره سیاسی دیگر برای رسیدن به چنین اهدافی متوسل شود، قابل تحقیر می‌داند.

در گزارشی که نیویورک تایمز منتشر کرده به موارد متعددی اشاره شده است که در آن‌ها افراد مختلف در سراسر آمریکا از نام ترامپ برای تخریب نژادی افراد استفاده کردند.

مواردی که این نشریه به آن‌ها اشاره کرده است شامل موارد ذیل می‌شود:

یک مهاجر غیرقانونی به پلیس گفت: دو فرد مهاجم پس از آنکه به وی (این مهاجر) گفته بودند که ترامپ تو را دوست ندارند یادداشتی را روی لباس منگنه کرده بودند.

همچنین یک فرد تاجر به کارمند یک شرکت هواپیمایی که حجاب داشت گفته بود: ترامپ الان اینجا است و او از شر همه شما خلاص خواهد شد.

همچنین نظرسنجی پس از انتخابات سال دوهزار و شانزده نشان می‌دهد موارد استفاده از صلیب شکسته نازی‌ها، پرچم کنفدراسیون و ادای احترام به سبک نازی‌ها در آمریکا رو به افزایش است.

این گزارش می‌افزاید: دولت ترامپ با مشکلاتی از جمله ظهور و بروز موضوعات نژادی در عرصه ملی در سال اول ریاست جمهوری ترامپ مواجه شده است.

انتهای پیام/

کاخ سفید استفاده از نام ترامپ برای خشونت نژادی را محکوم کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار