ادامه گفتگو‌های صلح ونزوئلا

دور پنجم گفتگو‌های صلح بین رهبران مخالفین و نمایندگان دولت ونزوئلا برگزار شد که نتیجه آن "عدم ترک مذاکرات" اعلام شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از کاراکاس، دور پنجم گفتگو‌های صلح بین رهبران مخالفین و نمایندگان دولت ونزوئلا برگزار شد که نتیجه آن "عدم ترک مذاکرات" اعلام شده است.

تلاش برای یافتن راه حل‌هایی بمنظور پایان دادن به بحران‌های سیاسی و اقتصادی در این کشور ناآرام، اصلی‌ترین موضوع این نشست هاست.

خورخه رودریگز وزیر اطلاع رسانی ونزوئلا و رئیس هیئت مذاکره کننده دولت در این گفتگو‌ها با اعلام اینکه روند کلی مذاکرات مثبت است گفت: در مجموع گفتگو‌ها به خوبی پیش می‌رود و با ردیگر بر سر مسایل باقی مانده مذاکره خواهیم کرد.

هر چند مخالفین، آزادی زندانیان سیاسی و پذیرش کمک‌های بین المللی غذایی و دارویی از سوی دولت را علت مشارکتشان در گفتگو‌های صلح اعلام می‌کنند، اما در واقع شکست‌های پی در پی سیاسی آن‌ها در چندین ماه گذشته دلیل حضورشان در این مذاکرات است.

مانوئل پرز تحلیلگر مسایل سیاسی با اشاره به شکست‌های مخالفین دولت در چند ماه گذشته در ونزوئلا گفت: طرفداران دولت در سه انتخابات سراسری اخیر مجلس موسسان، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها به پیروزی‌های قاطعی رسیدند و بار دیگر حمایت مردمی از دولت نیکلاوس مادرو به رخ مخالفین داخلی و دشمنان خارجی از جمله دولت آمریکا کشیده شد.

به این ترتیب مخالفین راهی جز گفتگو ندارند. در این مذاکرات ۵ وزیر خارجه از کشور‌های امریکای لاتین هم بعنوان ناظر حضور دارند. بر اساس توافق به دست آمده حدود یک ماه دیگر، طرفین به میز مذاکرات صلح در جمهوری دومنیکن بازمی گردند.

انتهای پیام/

گفتگو‌های صلح بین رهبران مخالفین و نمایندگان دولت ونزوئلا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار