رئیس اتحادیه مشاورین املاک خرم‌آباد:

قیمت اجاره‌بها در خرم‌آباد ۳۰ درصد افزایش یافت

رئیس اتحادیه مشاورین املاک خرم‌آباد از افزایش ۳۰ درصدی قیمت اجاره‌بها در خرم‌آباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛   اردشیر حسینی گفت: متاسفانه رکود بازار مسکن همچنان ادامه داشته و با وجود سخنان مسئولان تغییری در شرایط این بخش بسیار مهم ایجاد نشده است.

وی ادامه داد: امسال بازار مسکن باز هم همچون سال گذشته شرایط رکودی خود را حفظ کرده و همین موضوع ادامه فعالیت را برای فعالان این حوزه دشوار کرده است.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک خرم‌آباد عنوان کرد: متاسفانه بر اساس برآورد‌های صورت گرفته اکنون خرید و فروش در بازار مسکن نسبت به سال‌های گذشته حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد کاهش پیدا کرده و دولت نیز نتوانسته این رکود را برطرف کند.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت نرخ اجاره‌بها در خرم‌آباد، اظهار داشت: قیمت اجاره‌بها نسبت به سال گذشته در برخی از مناطق شهر خرم‌آباد ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش یافته و قانون خاصی برای نظارت بر این حوزه وجود ندارد.

وی گفت: چندین بار از سازمان‌های مسئول درخواست کرده‌ایم تا بتوان شرایط را برای نظارت بر بازار مسکن مخصوصاً تعیین نرخ اجاره‌بها مهیا کرد، اما متاسفانه پاسخی دریافت نشده است.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک خرم‌آباد گفت: دلایل مختلفی برای بالا بودن نرخ اجاره برای در خرم‌آباد وجود دارد که یکی از آن‌ها را باید متناسب نبودن تعداد ساختمان‌ها با جمعیت این شهر دانست.

حسینی بیان کرد: به هر حال اگر بتوان شرایط برای آغاز ساخت‌وساز در بخش مسکن مهیا کرد، شاهد رونق این حوزه و تاثیر ویژه آن بر زیر بخش‌های مختلف خواهیم بود باید پذیرفت که اکنون توان اقتصادی خانوار‌ها اجازه خرید و فروش مسکن را نمی‌دهد.

وی از فعالیت حدود ۷۰۰ مشاور املاک در سطح شهرستان خرم‌آباد خبر داد.

انتهای پیام/د

رکود همچنان گریبانگیر بازار مسکن لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.