معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده،؛

اجرای طرح تاب آوری اجتماعی دستاورد مهم دولت برای کاهش آسیب‌هااست

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: اجرای طرح تاب آوری اجتماعی از اقدامات و دستاورد‌های مهم دولت برای کاهش آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی در جامعه است.

اجرای طرح تاب آوری اجتماعی دستاورد مهم دولت برای کاهش آسیب‌هااستبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ معصومه ابتکار در همایش 'ازدواج بهنگام، آگاهانه و پایدار' در گناباد افزود: طرح تاب آوری اجتماعی در دولت یازدهم در تعدادی از شهرستان‌های کشور اجرا شد و در دولت دوازدهم در بقیه مناطق و استان‌ها نیز اجرا می‌شود.


وی گفت: در اجرای این طرح با استفاده از ظرفیت‌های بخش‌های دولتی و غیر دولتی و سازمان‌های مردم نهاد و برگزاری همایش‌های مختلف، نقاط ضعف و بستر ساز آسیب‌های اجتماعی شامل اعتیاد، بیکاری و امثال آن به صورت علمی شناسایی شده و با استفاده از نقطه نظرات صاحب نظران و تجارب دیگر افراد، راهکار‌های رفع آن‌ها ارائه می‌شود.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده  افزود: افزایش توانمندی‌های فردی و اجتماعی برای مقابله با آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی و ایجاد امید و نشاط در جامعه از جمله اهداف این طرح به شمار می‌رود.

ابتکار، افزایش توانمندی‌های افراد برای اشتغال و کارآفرینی در بخش‌های مختلف و ظرفیت‌های دانش آموختگان دانشگاهی و زنان از جمله زنان سرپرست خانوار را از رویکرد‌های مهم دولت دوازدهم ذکر کرد.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه نرخ بیکاری در زنان تحصیل کرده دانشگاهی به مراتب بیشتر از مردان است، خواستار استفاده از توان آنان و توجه بیشتر مسئولان و دست اندرکاران به اشتغال بانوان دانش آموخته شد.

ابتکار بهره گیری از قابلیت‌های فناوری‌های نوین، شرکت‌های دانش بنیان، تجارت الکترونیک و توجه به ظرفیت‌های گردشگری مذهبی، فرهنگی، کشاورزی و صنایع دستی را ضرورت توسعه اشتغال پایدار در جامعه دانست.

محمد علی نبی پور فرماندار گناباد نیزهم در این همایش  با اشاره به فعالیت موثر زنان این شهرستان در زمینه‌های سیاسی و اجتماعی گفت: باید با اختصاص اعتبار بیشتر از جمله در زمینه‌های اقتصادی بانوان را به حضور در این عرصه‌ها دلگرم کرد.

نماینده گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی هم در ادامه گفت: تاکنون هیچ مبلغی از بودجه ۲۰۰ میلیارد ریالی برای اشتغال بانوان کشور به این مناطق اختصاص نیافته که توجه بیشتر مسئولان ذیربط به این امر ضروری است.

حمید بنایی با اشاره به ضرورت تخصیص هشت هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال تسهیلات برای جبران خسارت‌های خشکسالی و سرمازدگی در خراسان رضوی افزود: یک هزار میلیارد ریال از این مبلغ برای تامین خسارت محصولات انار و زعفران گناباد و بجستان است.

انتهای پیام//ف.ج
 

برگزاری همایش 'ازدواج بهنگام، آگاهانه و پایدار'با حضور معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار