کافی شاپ در خانه؛

تیر خلاص گیاهان دارویی به برفک دهان

قارچی به نام کاندیدا در بیماری برفک دهان بیش از حد رشد می‌کند؛ کاندیدا به طور طبیعی در دهان، دستگاه گوارش و پوست بسیاری از افراد سالم وجود دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛در بیماری برفک دهان قارچی به نام کاندیدا در دهان و گلو بیش از حد رشد می‌کند؛ کاندیدا به طور طبیعی در دهان، دستگاه گوارش و پوست بسیاری از افراد سالم وجود دارد.

سیستم ایمنی با باکتری‌های طبیعی بدن در تعادل است بنابراین وقتی این تعادل به هم می‌خورد برفک دهان بروز پیدا می‌کند. قارچ کاندیدا آلبیکانس و گاه قارچ‌های کاندیدا گلابراتا و کاندیدا تروپیکالیس سبب ایجاد برفک دهان می‌شوند.

در این مطلب گیاهان دارویی را معرفی می‌کنیم که تاثیر بسزایی در بهبود برفک دهان دارند.

نمک

نمک سریع‌ترین راه درمان برفک دهان است. برای این منظور باید نصف تا یک قاشق چای‌خوری نمک را در یک فنجان آب گرم بریزید و دهانتان را روزانه چند بار با این محلول غرغره کنید.

ماست پروبیوتیک

ماست پروبیوتیک به بهبود برفک دهان کمک شایانی می‌کند. برای این منظور ماست را بر روی همه قسمت‌های زبان و داخل دهان قرار دهید و بگذارید پنج تا ۱۰ دقیقه بماند، سپس با آب گرم دهانتان را بشویید. روزانه یک تا ۲ بار، به مدت چند روز این کار را انجام دهید.

 

تیر خلاص گیاهان دارویی به برفک دهان


روغن نارگیل

روغن نارگیل تاثیر بسزایی در از بین بردن عفونت دهان و دندان دارد.
روغن نارگیل را با استفاده از یک توپ پنبه‌ای به همه قسمت‌های دهان بزنید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند سپس دهان خود را با آب گرم بشویید؛ این کار را روزانه چند بار به مدت یک هفته انجام دهید.

تیر خلاص گیاهان دارویی به برفک دهان

سرکه سیب

سرکه سیب حاوی آنزیم‌هایی است که نقش موثری در کاهش عفونت و افزایش سیستم ایمنی بدن دارند. برای این منظور ۲ قاشق چای‌خوری سرکه سیب و نصف قاشق چای‌خوری نمک را در یک فنجان آب گرم بریزید سپس دهان خود را با این محلول شستشو دهید.

روغن درخت چای

روغن درخت چای برای درمان برفک دهان بسیار موثر است. برای این منظور چهار تا پنج قطره از روغن درخت چای را در یک فنجان آب گرم بریزید سپس روزانه ۲ بار دهانتان را با این محلول غرغره کنید.

 

تیر خلاص گیاهان دارویی به برفک دهان

هشدار

مصرف زیاد روغن درخت چای می‌تواند عوارض جانبی داشته باشد.

برگ زیتون

برگ زیتون میکروارگانیسم‌های ایجاد کننده برفک دهان را از بین می‌برد همچنین حاوی عنصری به نام اولئوروپئین است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند؛ برای این منظور یک تا ۲ قاشق چای‌خوری برگ زیتون را در یک فنجان آب جوش بریزید و بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند سپس این محلول را صاف و روزانه سه بار آن را میل کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۲۶ آذر ۱۳۹۶
منظور از برفک دهان ، آفت هست؟
برای درمان آفت جوشانده تخم گیشنیز در طول روز چند بار استفاده شود . ضد عفونی و ضد التهاب و فوق العاده موثر هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۲۶ آذر ۱۳۹۶
این چیزی که تو تصویر هست افت هست
آخرین اخبار