گزارش/

روز‌های جهنمی در انتظار معتادان با توقف طرح جنت/چه کسی خلاف سیاست‌های کلی حرکت می‌کند؟

توقف یکی از طرح‌های ایده آل وزارت بهداشت در درمان بیماران اعتیاد بی‌بضاعت، بسیاری از آنان را از ترک ناامید کرده است.

روز‌های جهنمی در انتظار معتادان با توقف طرح جنت/چه کسی خلاف سیاست‌های کلی حرکت می‌کند؟به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ طرح جنت از جمله طرح‌های شاخص وزارت بهداشت در حوزه درمان اعتیاد طی سال‌های اخیر بود که در اقدامی مدبرانه از سوی وزارت بهداشت به صورت پایلوت در استان البرز اجرا شد تا بیش از ۱۰۰۰ پزشک، پرستار و روانشناس بدون کوچکترین هزینه‌ای به آموزش پیشگیری از اعتیاد بپردازند و با این شیوه بخشی از هجوم بلای خانمانسوز به جامعه گرفته شود.

طرحی که ادامه آن در سراسر کشور و با حضور بیش از ۵۰ هزار کادر درمانی می‌توانست وزارت بهداشت را در حوزه درمان اعتیاد به یکی از شاخص‌ترین دستگاه‌های کشور در این حوزه تبدیل کند، اما در کمال تعجب طرح موسوم به جنت در حالی توسط دانشگاه علوم پزشکی البرز متوقف شده است که کارشناسان بر موفقیت آمیز بودن طرح تاکید داشته و آن را یکی از بهترین اقدامات وزارت بهداشت در حوزه درمان اعتیاد به شمار می‌آوردند. طرح جنت که نه تنها هزینه‌ای برای دولت نداشت، بلکه طی یک سال توانسته بود بخش عمده‌ای از معتادان بی بضاعت را تحت درمان رایگان قرار دهد.

در این میان بی توجهی و کج سلیقگی در رفع یکی از مهم‌ترین معضلات جامعه از سوی دانشگاه علوم پزشکی البرز و برخلاف سیاست‌های کلی ابلاغی رهبر انقلاب در حوزه اعتیاد و حتی برخلاف سیاست‌های خود وزارت بهداشت در حوزه درمان اعتیاد تا جایی پیش رفته است که این دانشگاه در طی حدود 3 ماه گذشته مهم‌ترین کمیته مربوط به این معضل اجتماعی موسوم به کمیته درمان را نیز تشکیل نداده تا عملا استان البرز که یکی از پرحاشیه‌ترین استان‌های کشور در زمینه مواد مخدر است به بی تفاوت‌ترین استان در این حوزه بدل شود.

در همین زمینه قطع ۳۰ روزه داروی درمان اعتیاد بیماران اعتیادی از سوی دانشگاه علوم پزشکی البرز عملا چالش جدی دیگر این استان و شاهدی دیگر بر ادعای عدم اعتقاد راسخ این دانشگاه در مبارزه با بلای خانمان سوز بوده است، تا جایی که در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان البرز مصوبه‌ای با موضوع برقراری توزیع دارو با دستور استاندار این استان صادر شد، اما دانشگاه به مدت ۳۰ روز در مقابل این مصوبه مقاومت کرد تا بخش عمده‌ای از بیماران اعتیادی که سال‌ها و به همت وزارت بهداشت و کادر درمانی در حال درمان بودند عملا از چرخه درمان خارج و مجددا وارد چرخه مصرف شوند.

در همین زمینه درفشی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: طرح جنت متوقف نشده است، اما اگر این هم متوقف شده باشد به دستور بنده نبوده و این خبر را تکذیب می‌کنم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز افزود: این طرح توسط وزارت بهداشت برای کنترل MTB‌ها جایگزین نظام تشویق شده بود و این طرح متوقف نشده است، اما اگر این هم متوقف شده باشد به دستور بنده نبوده و این خبر را تکذیب می‌کنم و باید از ستاد مبارزه با مواد مخدر این موضوع پیگیری شود.

اما گزارش‌ها از استان البرز حکایت از توقف طرح جنت دارد، اما اینکه به راستی چه کسی دستور توقف صادر کرده است، مبهم است، چرا که در پیگیری از ستادمبارزه با موادمخدر نیز مشخص شد که این ستاد دستور توقف طرح را نداده و در پاسخ به سوالات خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اعلام شد که طرح جنت هیچ ارتباطی با ستاد مبارزه با موادمخدر ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۲۶ آذر ۱۳۹۶
چنانچه طرح درمان یا نگهدارنده معتادان دچار مشکل و حتی توقف های مقطعی شود یک مشکل بازگشت دهها هزار معتاد حرفه یی به مصرف مواد مخدر بازمیگردند
اما مشکل بزرگتر و هیولایی تر؛ ورود مجدد هزاران دلال خرده فروش و ساقی حرفه یی که اکنون بعلت بی نیازی دست به خلاف نمیزنند!! و بازگشت مجدد به این منبع درامد میشوند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۲۶ آذر ۱۳۹۶
معتاد با مرگش ترک میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۲۶ آذر ۱۳۹۶
معتادی یک نوع بیماریه
United States of America
ناشناس
۱۵:۰۰ ۲۶ آذر ۱۳۹۶
خدا کمکشون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۲۶ آذر ۱۳۹۶
در بیشتر موارد شخص با هزینه از جیب مردم دهها بار اقدام به ترک نموده ولی دوباره به خوشگذرانی و عدم مسئولیت تن داده و باعث پیچیده شدن اوضاع اجتماعی و ایجاد اختلال در امور امنیتی و اقتصادی میگردد
آخرین اخبار