مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان:

اجرای طرح دادرس درمدارس همدان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان از اجرای طرح دادرس در200مدرسه همدان خبر داد.

اجرای طرح دادرس درمدارس همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ بهروز کارخانه‌ای مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان با اشاره به اجرای طرح دادرس در مدارس همدان، اظهار کرد: هر سال تعدادی از مدارس استان زیر پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه طرح ملی دادرس تربیت دانش‌آموزان آماده در شرایط سخت است، گفت:‌ این طرح زیر نظر سازمان جوانان جمعیت هلال احمر برگزار می‌شود و دانش‌آموزان توسط مربی آموزش‌هایی نظیر پانسمان، بانداژ، پناه‌گیری و تخلیه اضطراری، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی و ... را فرا می‌گیرند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان با بیان اینکه بیش از 200 مدرسه زیرپوشش طرح دادرس قرار گرفته‌اند، افزود: در این طرح 8 آتیم به علاوه تاریخچه هلال احمر به دانش آموزان آموزش داده می‌شود.

کارخانه ای ادامه داد:در این زمینه دانش‌آموزانی باید آموزش لازم فرا گیرند که تا مرداد امسال 16 هزار نفر آموزش دیده‌ بودند، گفت: در میان جمعیت یک میلیون و700 هزار نفره استان، از سنین 15 سال به بالا باید فعال باشند تا در مواقع بحرانی خود کمک‌رسانی کنند که در این صورت باید بیش از یک میلیون نفر آموزش ببینند.

وی عنوان کرد:تکرار آموزش در یادگیری را بسیار مهم دانست و افزود: سواد مردم در رابطه با انجام اقدامات امدادی 9 درصد و بسیار کم است که امیدواریم این میزان به صد درصد برسد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان بیان کرد:‌ جمعیت هلال احمر نسبت به کمک‌های اولیه و امداد و نجات آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهد که طرح دانش‌آموزان آماده در روزهای سخت نیز نمونه‌ای از این آموزش‌ها به دانش‌آموزان است.

انتهای پیام/ب

200 مدرسه زیرپوشش طرح دادرس قرار گرفتند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.