بطحایی:

پتانسیل زنان در آموزش و پرورش نادیده گرفته شده است

وزیر آموزش و پرورش گفت: علیرغم جمعیت انبوه زنان و دختران در آموزش و پرورش از این پتانسیل نیروی انسانی استفاده نشده است.

پتانسیل زنان در آموزش و پرورش نادیده گرفته شده استبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  پیش از ظهر امروز سید محمد بطحایی در آئین تکریم و معارفه مدیران کل امور زنان و خانواده، با اشاره به جایگاه زنان در جامعه گفت: زنان همواره با بی عدالتی روبرو بوده اند و این نا برابری‌ها دو جنبه کیفی وکمی دارد.

وزیرآموزش و پرورش اظهار کرد: در جنبه کمی در سال‌های اخیر دستاورد‌های خوبی داشتیم و امروز تقریبا در آموزش و پرورش بین دختران و پسران تفاوت معنی دار به چشم نمی‌خورد مگر در مناطقی که به علت محرومیت‌ها هنوز شاهد تفاوت‌هایی هستیم.

وی تصریح کرد: بالاتر از کمیت، نابرابری کیفیت است و متاسفانه شاهد تفاوت و فاصله قابل توجهی بین دانش آموزان دختر و پسر هستیم و برخی از این نابرابری‌ها پنهان بوده و به چشم مسوولان نمی‌آید.

بطحایی با اشاره به این که در برخی مدارس مختلط و یا دخترانه‌ای که معلم مرد وجود دارد دختران از تربیت بدنی محروم هستند، گفت: برخی مدارس ابتدایی که اغلب درمناطق محروم هستند دانش آموزان دختر در ساعت تربیت بدنی در گوشه‌ای از حیاط مدرسه بازی می‌کنند و این از آثار نابرابری دختران و پسران است.

وزیر آموزش و پرورش عدم دسترسی دختران به مراکز یادگیری ثانوی را یکی دیگر از آثار نابرابری دختران با پسران دانست و افزود: پژوهش سراها، کتابخانه‌ها وکانون‌های پرورشی و فکری کودکان و نوجوانان محیط‌هایی هستند که برای هر دو جنسبت فراهم شده است.

وی بیان کرد: حل موضوع مذکور باید یکی از دغدغه‌های امور بانوان باشد.

بطحایی به جمعیت ۶۰ درصدی زنان و دختران درآموزش و پرورش اشاره و تصریح کرد: علیرغم جمعیت انبوه زنان و دختران درآموزش و پرورش از این پتانسیل نیروی انسانی استفاده نشده است و مدیرکل امور زنان موظف به ارائه راهکار و حل این مشکل با کمک مسولین ذی ربط است.

ضرورت رصد شدن عملکرد بانوان در آموزش و پرورش 

وزیرآموزش وپرورش افزود: در این زمینه باید هر ساله، فعالیت‌های انجام شده توسط امور زنان رصد شود تا براساس شاخص‌های مربوط میزان پیشرفت آن مشخص شود.

موانع جذب زنان در پست های مدیریتی آموزش و پرورش باید رصد و رفع شود

وی ادامه داد: موانع جذب زنان در پست‌های مدیریت باید شناسایی و رفع شود، البته زنانی که در پست‌های مدیریتی به کار گرفته می‌شوند در زندگی خود با محدویت‌هایی مواجه خواهند شد.

بطحایی یادآور شد: آموزش و پرورش تلاش می‌کند از پتانسیل بانوان در پست‌های مدیریتی بیش از پیش استفاده کند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۲۷ آذر ۱۳۹۶
خواهشن معوقات فرهنگیان رو پرداخت کنید.
آخرین اخبار