امشب؛

واریز یارانه آذرماه

ساعت ۲۴ امشب همزمان با ۲۶ آذرماه یارانه نقدی به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، به همراه یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی برای هر نفر، حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و سازمان بهزیستی امشب پرداخت خواهد شد .

دولت امشب هشتادودومین مرحله از پرداخت‌های نقدی یارانه به ازای هر نفر ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان را انجام می‌دهد. طبق آخرین گزارشی که در مجلس در رابطه با عملکرد اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها ارائه شد، در حال حاضر حدود ۷۷ میلیون نفر در هر ماه یارانه نقدی دریافت می‌کنند. این تعداد در هر ماه هزینه‌ای حدود ۳۴۰۰ میلیارد تومان و در سال ۴۲ هزار میلیارد تومان برای دولت به همراه دارد. این در حالی است که منبع درآمدی هدفمندی یارانه‌ها که در اختیار سازمان هدفمندی قرار می‌گیرد، حدود ۳۳ هزار میلیارد تومان در سال است و کسری موجود از محل بودجه عمومی تامین می‌شود.

اما از ابتدای سال جاری، با توجه به ماده (۷۹) قانون برنامه ششم توسعه، موضوع افزایش حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی متناسب با سطح محرومیت بر مبنای متوسط ۲۰ درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار در تبصره (۱۴) قانون بودجه مورد توجه قرار گرفت. از این رو قرار شد از فروردین ماه امسال سهم خانوارهای هدف یعنی مددجویان تحت حمایت کمیته امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی افزایش یافته و در کنار یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی به حساب سرپرستان خانوار واریز شود .

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۹:۳۲ ۰۶ اسفند ۱۳۹۶
چرا هنوز واریز نشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۲۶ آذر ۱۳۹۶
کوووو ؟