کدام استان کمترین دوربین‌های ثبت تخلف جاده‌ای را دارد؟

رئیس پلیس راه خوزستان گفت:استان خوزستان نسبت به سایر استان‌های کشور کمترین دوربین‌های ثبت تخلف را در جاده‌های خود دارد.

کدام استان کمترین دوربین‌های ثبت تخلف جاده‌ای را دارد؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ رضا دولتشاهی رئیس پلیس راه خوزستان ، گفت: بیش از 16 هزار کیلومتر جاده در خوزستان وجود دارد، اما تعداد دوربین‌های ثبت تخلف به نسبت میزان جاده‌ها و حجم تردد در آن، بسیار اندک است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر با همکاری اداره‌کل راهداری خوزستان، بیش از 120 نقطه را در جاده‌های استان برای نصب دوربین‌های ثبت تخلف جانمایی شده است که این نقاط در اولویت نصب دوربین قرار دارند و به عبارتی باید 120 دوربین در جاده‌های استان نصب شود.

رئیس پلیس راه خوزستان ادامه داد: در این جانمایی، جاده‌های خوزستان از نظر اصلی و فرعی بودن و وضعیت جغرافیایی و هندسی مورد بررسی قرار گرفته‌اند. البته نصب دوربین در محورها روستایی، شاید چندان مقرون به صرفه نباشد.

دولتشاهی افزود: با پیگیری‌های انجام شده، سازمان راهداری کشور قول داده که تا آخر سال جاری و همچنین در سال آینده، دوربین‌های ثبت تخلف مورد نیاز خوزستان را تأمین کنند که این دوربین‌ها مانند دوربین‌هایی که طی یک سال اخیر نصب شده است با شرایط آب و هوایی خوزستان سازگار هستند.

وی در خصوص تاثیر افزایش دوربین‌های ثبت تخلف در جاده‌ها بر کاهش تصادفات رانندگی عنوان کرد: در حال حاضر سرعت بالا عامل بیشترین تصادفات در خوزستان است. در خوزستان به علت مسطح بودن اکثر جاده‌ها، سرعت خودروها در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی بالا است و در محورهای اهواز – آبادان و ماهشهر – هندیجان شاهد بالاترین سرعت خودروها هستیم.

رئیس پلیس راه خوزستان ادامه داد: بنابراین افزایش دوربین‌های ثبت تخلف در جاده‌های خوزستان قطعا تاثیر بسزا و شایانی در کاهش سرعت رانندگان خواهد داشت. چرا که میزان کنترل ما افزایش می‌یابد. از طرفی با توجه به اینکه این دوربین‌ها قابلیت محاسبه میانگین سرعت را دارند و بنا است که در آینده پس از ثبت تخلف بلافاصله به صاحب وسیله نقلیه پیامک ارسال کنند، این موضوع نیز بر کاهش سرعت تاثیر خواهد گذاشت.

دولتشاهی اظهار کرد: مشکلی که در رابطه با نصب دوربین‌های ثبت تخلف در خوزستان وجود داشت، بحث زیرساختی نظیر برق و فیبر نوری بود که خوشبختانه اکنون این مشکلات زیرساختی به تدریج در حال حل است و تنها تامین و نصب این دوربین‌ها مانده است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کمترین دوربین‌های ثبت تخلف جاده‌ای کشور در خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار