به مناسبت ۲۶ آذر روز حمل و نقل مراسمی با حضور مسئولان استانی در شیراز برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سردار گودرزی فرمانده انتظامی فارس در همایشی که به مناسبت ۲۶ آذر روز حمل و نقل در شیراز برگزار شد، با اشاره به اینکه فارس کمربند ارتباطی شمال به جنوب کشور است، آمار تصادفات برون و درون شهری و رتبه نخست در این زمینه را زیبنده فارس ندانست.

وی با بیان اینکه کمتر از دو درصد از موتورسواران فارس از کلاه ایمنی استفاده می‌کنند، افزود: این موضوع باعث شده تا ۴۰ درصد از کشته شدگان سوانح مربوط به این افراد باشد.

سردار گودرزی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر ۲۷۰ هزار نفر در فارس بر اثر تصادفات دچار معلولیت شدند، گفت: بیشترین جرائم راهنمایی و رانندگی کشور در ۹ ماهه نخست امسال مربوط به رانندگان استان فارس است.

اسکندر پور شهردار شیراز نیز در این همایش با اشاره به هوشمند سازی شهر، گفت: با هوشمند سازی شهر در کنار توسعه حمل ونقل ریلی شهر شاهد کاهش تصادفات و ترافیک در کلان شهر شیراز خواهیم بود.

وی تصریح کرد: شیراز ۶ خط مترو درنظر گرفته شده است که با گذشت ۱۶ سال تاکنون یک خط آن بهره برداری رسیده و این هم به دلیل هزینه‌های بالا است.

اسکندرپور اظهار داشت: برای اجرای خط ۲ به چهار هزار میلیارد و خط ۳ سه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که باید تا ۳ سال آینده تامین اعتبار شوند.

شهردار شیراز با اشاره به اینکه توسعه حمل و نقل مهمترین دستور کار شهرداری شیراز است، گفت: رفع نقاط حادثه خیز، توسعه اتوبوس‌های درون شهری و ساماندهی تاکسی‌های شیراز مهمترین برنامه‌های دردست اجرای این شهرداری است.
انتهای پیام/ر

آمار تصادفات زیبنده فارس نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار