جاذبه های تاریخی و زیارتی شوش زیر ذره بین سفیر کشور عمان

سفیر کشور عمان در جمهوری اسلامی ایران، از جاذبه های باستانی و زیارتی شهر شوش بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سعود بن احمد البروانی، سفیر کشور عمان در جمهوری اسلامی ایران در سفر به شوش، ظرفیت های گردشگری این شهرستان شوش را قابل توجه دانست و بیان داشت: ظرفیت های شهرستان شوش در بخش های مختلف به مردم عمان معرفی می شوند، ضمن اینکه سازمان گردشگری کشور عمان با اطلاع از این ظرفیت ها می تواند سفر گردشگران عمانی را به خوزستان و شوش در برنامه خود قرار دهد.

وی در بازدید از بخش های مختلف شرکت شیر پاستوریزه پگاه خوزستان ابراز امیدواری کرد تا امکان صادرات محصولات لبنی این شرکت به کشور عمان فراهم گردد و تفاهم نامه ای در این رابطه امضا شود.

شهلا عموری، رییس اتاق بازرگانی اهواز سفر سفیر کشور عمان به شهرستان شوش را فرصتی برای معرفی واحدهای تولیدی، توسعه گردشگری در این شهرستان برشمرد و اظهار کرد: برای توسعه تجارت و نیز مبادلات فرهنگی و گردشگری بین استان خوزستان و سایر کشورها باید ظرفیت های این استان در بخش های مختلف به خوبی معرفی شوند.

وی اذعان داشت: استان خوزستان در بسیاری از بخش ها دارای ظرفیت است، ضمن اینکه صنایع تولیدی این استان کالاهایی با استاندارد جهانی تولید می کنند که باید این کالاها به درستی معرفی شوند.

عموری از بازار کشور عمان به عنوان یکی از بازارهای هدف برای توسعه صادرات استان خوزستان یاد کرد و افزود: بازدید از ظرفیت های شهرهای شادگان، آبادان و خرمشهر دیگر برنامه سفیر کشور عمان در استان خوزستان می باشد.

عدنان غزی، سرپرست فرمانداری شوش این سفر را فرصتی برای گسترش مبادلات تجاری، اقتصادی، صنعتی و گردشگری بین شهرستان شوش و کشور عمان دانست و اظهار داشت: با توجه به ظرفیت های مختلف شهرستان شوش در بخش کشاورزی، صنعت و نیز آثار باستانی منحصر به فرد، امکان برقراری مبادلات تجاری، فرهنگی و صنعتی بین این شهرستان و کشور عمان وجود دارد.

وی از سرمایه گذاران بخش خصوصی، تجار و نیز اتاق بازرگانی خواست تا زمینه برقراری مبادلات مختلف تجاری و صنعتی را بین این شهرستان و کشور عمان فراهم نمایند.

سعود بن احمد البروانی، سفیر کشور عمان در جمهوری اسلامی ایران در سفر به شوش از موزه و قلعه، کاخ آپادانا و محوطه باستانی شوش که به ثبت جهانی رسیده دیدن کرد و به زیارت حرم حضرت دانیال نبی(ع) رفت.

دیدار از برخی کارخانه های صنعتی منطقه به منظور آشنایی با ظرفیت های کشاورزی و صنعتی شهرستان شوش دیگر برنامه سفر یک روزه سفیر کشور عمان به شوش بود.

سعود بن احمد البروانی سفیر کشور عمان در جمهوری اسلامی ایران روز شنبه در همایش فرصت های سرمایه گذاری در کشور عمان در اهواز شرکت کرد.

انتهای پیام/گ

بازدید سفیر کشور عمان از جاذبه های گردشگری و تاریخی شوش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.