رشد چشمگیر شمشیر بازی همدان

رئیس هیات شمشیربازی همدان گفت: این رشته در سال های اخیر جهش بسیار چشمگیری داشته و در چند سال اخیر چندین عنوان بین المللی و آسیایی توسط همدانی ها بدست آمده است.

رشد چشمگیر شمشیر بازی همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مرادی،رئیس هیات شمشیر بازی همدان گفت: در حال حاضر 52 بازیکن خانم و 52 بازیکن آقا، هر روز در سالن اختصاصی این رشته مشغول تمرین هستند و خود را برای مسابقات کشوری آماده می‌سازند.

وی افزود: شمشیربازی همدان از امکانات خوبی برخوردار است و مهمتر از همه اینکه استعدادهای بالقوه ایی در این استان وجود دارد و در حال حاضر در اردوهای تیم ملی ورزشکاران متعددی داریم .

ناصر مرادی تصریح کرد: همچنان برای کشف استعدادها با مدارس همدان در ارتباط هستیم و خوشبختانه استعدادهای خوبی را کشف کرده ایم، ولی باید صبر و تحمل داشت چرا که یک شبه نمی‌شود از این نوجوانان و جوانان انتظار مدال داشت و به نظرم چند سالی طول می‌کشد تا خروجی مطلوبی از آنان بوجود آید ولی کسب مقام سوم نوجوان استان در اسلحه ی فلوره در رقابت های قهرمانی کشوری حاصل همین استعدادیابی ها می‌باشد.

وی افزود: سمانه خورشیدی وعلیرضا سلیمانی دو بازیکن ملی پوش استان در اردوهای تیم ملی در داخل و خارج از کشور در دو اسلحه ی اپه و فلوره حضوری مستمر دارند.

وی اردوی مشترک و مسابقات دوستانه اپه و فلوره با بانوان شمشیربازی استان اصفهان در همدان را از برنامه های این هیات تا پایان سال دانست و گفت: قصد داریم از حضور مربی سابق تیم ملی آقای پاشاپور جهت برگزاری کارگاه آموزشی اپه برای مربیان جوان استان استفاده کنیم.

رئیس هیئت شمشیربازی همدان به اعزام تیم های این هیات به مسابقات لیگ برتر اشاره کرد و افزود: امسال به دلیل کمبود بودجه و مشکلات مالی تنها در بخش بانوان و در اسلحه اپه، تیم به مسابقات لیگ اعزام شد.

وی ادامه داد: وجود اسپانسر از نیاز‌های مهم ورزش استان به شمار می‌رود که متأسفانه با وجود تلاش بسیار هیئت‌های ورزشی جذب اسپانسر یکی از سخت‌ترین امور در ورزش استان است.

مرادی خاطر‌نشان کرد: بیشتر هزینه های هیئت و هزینه اعزام تیم بانوان در یک اسلحه نیز توسط اداره‌ کل ورزش و جوانان استان و مساعدت مدیر کل ورزش و جوانان تأمین شده است.

وی گفت: این رشته طی سال های اخیر جهش بسیار چشمگیری داشته، جهشی که سابقه نداشته و طی چند سال اخیر چندین عنوان بین المللی و آسیایی توسط همدانی ها بدست آمده است.

رئیس هیئت شمشیربازی همدان عنوان کرد: در حال حاضر 6 مربی و 7 داور شمشیربازی از استان همدان در سطح کشور فعالیت می‌کنند و در تلاش هستیم که با افزایش دوره‌های مربیگری تعداد مربیان همدان را بیشتر کنیم.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه ورزشکاران و مربیان ما در سالیان اخیر تجربه خوبی بدست آورده اند و قصد داریم از علیرضا سلیمانی که در کلاس های مربیگری شرکت کرده و صاحب عناوین متعدد کشوری است به عنوان مربی بهره بگیریم.

انتهای پیام/ ش

شمشیربازی همدان در سال های اخیر رشد چشمگیری داشته است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.