معاون برنامه ریزی راهبردی و هماهنگی وزارت بهداشت:

افزایش توقع مردم از انتقال خون/ضرورت تامین بودجه برای دستیابی به تکنولوژی‌های برتر

حق دوست گفت: توقعات جامعه در آینده در مبحث انتقال خون رو به افزایش است.

افزایش توقع مردم از انتقال خون/ضرورت تامین بودجه برای دستیابی به تکنولوژی‌های برتربه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اکبر حق دوست، معاون برنامه ریزی راهبردی و هماهنگی وزارت بهداشت در کارگاه آینده پژوهی که به مناسبت روز بزرگداشت پژوهش در سازمان انتقال خون برگزار شد، گفت: پژوهشهای امروز باید چشم انداز آینده را برنامه ریزی کند.

معاون وزیر بهداشت درباره رویکرد اقتصادی و تاثیر آن در آینده انتقال خون نیز گفت: توقعات جامعه در آینده در مبحث انتقال خون رو به افزایش است بنابراین موضوع سلامت خون باید افزایش یابد و به سمت درمان های اختصاصی برویم ؛ ضمن اینکه تولید محصولات گران با تکنولوژی جدید، بیشتر مدنظر قرار گیرد.

 حق دوست اضافه کرد: تکنولوژی می تواند تاثیر بسیار بالایی در آینده انتقال خون و رسیدن به اهداف آن داشته باشد، بنابراین می بایست با تامین بودجه موردنظر از تکنولوژی های به روز و تجهیزات نوین در این خصوص استفاده بیشتری شود.

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: در همه دنیا درباره سلامت سه شعار مهم مورد تاکید قرار گرفته است که این شعارها شامل «تامین سلامت وظیفه دولت است، سلامت خاص مردم است و سلامت حق مردم است» می شود که باید به این وظایف و حقوق در برنامه ریزی های آینده توجه داشت.

وی با بیان اینکه هرکدام از این سه شعار در مبحث سلامت با هم تفاوت هایی دارند، تاکید کرد: دکترین نظام و حاکمیت بر دکترین سازمان هاف نهادها و دستگاه های کشور تاثیرگذار است و به تبع آن بر برنامه های حوزه سلامت و همینطور سازمان انتقال خون نیز موثر است

انتهای پیام/

عملکرد سازمانن انتقال خون ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار