عیار بیمه فرهنگیان ازطلا تا مس

وزیر اسبق آموزش و پرورش گفت: بیمه طلایی فرهنگیان با اعتقاد به لزوم ارتقای وضعیت معیشتی و پایگاه اجتماعی فرهنگیان شکل گرفت.

عیار بیمه طلایی فرهنگیان از طلا تا مسبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر اسبق آموزش و پرورش در حساب اینستاگرامی خود درباره  بیمه تکمیلی فرهنگیان اظهار کرد: طرح بیمه طلایی فرهنگیان را با اعتقاد به لزوم ارتقای وضعیت معیشتی و پایگاه اجتماعی فرهنگیان؛ پیگیری کردم.

وی افزود: این بیمه با چالش‌های فراوانی که داشت و من را تا استیضاح در بهارستان کشاند، اما رضایت فرهنگیان و احساس عزت آنها باعث می‌شد، هربار با گام‌های استوارتری قدم بردارم.

وزیر اسبق آموزش و پرورش اظهار کرد: اعتقاد راسخ دارم، بیمه طلایی نیاز و گمشده فرهنگیان در سال‌های خدمت آنها بوده، بارها تاکید کرده ام که بیمه طلایی جان آموزش وپرورش است.

وی افزود: نهایت تلاش خود را برای تکمیل خدمات بیمه‌طلایی تا آخرین روز‌های وزارتم انجام دادم و خوشبختانه رضایت گسترده فرهنگیان و حل مشکل بیماری و درمان آنها نتایج تلاش‌ها بود، به طوری که درخواست انتقال از سایر دستگاه‌ها به آموزش وپرورش بیشتر شده بود، زیرا، جزو اولین دستگاه اجرایی بودیم که این طرح را برای پرسنل پیاده کردیم.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس اظهار کرد: طی چهار سال وزارت کار‌های بسیاری انجام شد که یکی از درخشنده‌ترین آن بیمه طلایی بود، قریب به دو میلیون نفر از فرهنگیان و خانواده‌های آنها از این طرح استقبال کردند، البته برای پوشش بیمه طلایی بازنشستگان نیز تلاش کردیم به طوری که چهار ماه بیش از یک میلیون بازنشسته فرهنگی تحت پوشش بیمه طلایی قرار گرفتند، اما با مخالفت وزارت رفاه و سازمان بازنشستگی متوقف شد، زیرا فرهنگیان پس از بازنشستگی تحت پوشش وزارت رفاه قرار می‌گیرند.

وی افزود: بیمه طلایی در ابتدا با خدمات قابل توجهی کار خود را شروع کرد، بسیاری از پزشکان متخصص، داورخانه‌ها، آزمایشگاهها، درمانگاه‌های تخصصی، دندان پزشکان طرف قرار داد بیمه طلایی بودند، فرهنگیان بدون پرداخت هزینه‌ای در بیمارستان‌های خصوصی و دولتی با انتخاب خود بستری و مداوا می‌شدند، حتی نگاه پرسنل بهداشت و درمان در مراکز درمانی به فرهنگیان تغییر یافته بود و فرهنگیان بیشتر تکریم می‌شدند، چرا که با عزت نفس به مراکز درمانی مراجعه می‌کردند و دغدغه پرداخت هزینه‌ها را نداشتند.

حاجی بابایی افزود: امروز بیمه طلایی آرام آرام عیار خود را از دست داده و به تعبیر صاحب نظران، تغییر و تحولات آموزش وپرورش برخلاف سازمان‌های دیگر نه تنها جهت ارتقای بیمه‌ای معلمان نبوده است بلکه سیر نزولی داشته وبا گذشت زمان نام طلایی نامی بی مسمی برای این بیمه شده است.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی گفت: سعی کردیم حق بیمه را به حداقل ممکن برسانیم، با بیمه ایران که شرکت بیمه گذار معتبری در سطح کشور بود قرارداد، بسته بودیم که به لحاظ این که با بیشتر پزشکان متخصص و بیمارستان‌های خصوصی و دولتی و مراکز تخصصی آزمایشگاهی و تشخیصی طرف قرار دادبود، ارائه تسهیلات برای فرهنگیان را تسهیل کرده بود.

وی افزود: غالب هزینه‌های درمانی فرهنگیان بدون سقف خاصی پرداخت می‌شد که این موضوع، بسیار رضایت بخش ومثبت بود، در چندین موارد تا بیش از ۲۵۰ میلیون تومان هزینه درمان برای فرهنگیان بدون کمترین اتلاف وقت ودر کوتاه‌ترین بازه زمانی پرداخت شد.

وزیر اسبق آموزش و پرورش تاکید کرد، در حال حاضر خدمات بیمه تحلیل رفته است و فرهنگیان نسبت به عدم کارایی این نوع بیمه شکایاتی را مطرح می‌کنند که روند پرداخت هزینه‌های درمانی و تاخیر در پرداخت ها، علاوه بر کاهش شدید مراکز و پزشکان طرف قرارداد بیمه طلایی در سال‌های اخیر موجب نارضایتی فرهنگیان شده و موید افول بیمه طلایی با شروع درخشان و طلایی است، به گونه‌ای که این موضوع بار‌ها از طرف مسئولین وقت نیز موردتایید قرار گرفته است.

وی افزود: صندوقی کردن بیمه فرهنگیان و عواقب آن مانند دریافت پنج درصد حق کار شناسی، تحمیل حداقل ۳۰ درصد هزینه به جیب فرهنگیان که به بیمارستان‌ها ومراکز درمانی مراجعه می‌کنند، حتی با پرداخت هزینه درمان از سوی بیمه گذار، وضعیت بیمه آتیه سازان و محدودیت خدمات قابل ارائه و عدم پذیرش توسط سازمان بیمه مرکزی در چالش‌هایی که برای بیمه طلایی فرهنگیان ایجاد شده، موثر است.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی گفت: بیمه طلایی فرهنگیان نقطه عطف، وزارت آموزش و پرورش، در تکریم و توجه به فرهنگیان است و نباید خدمات و بسته‌ها به گونه‌ای طراحی شود که فرهنگیان احساس کنند، بیمه قدرت و توان لازم را ندارد و تنها اسم طلایی را یدک می‌کشد.

وی بیان کرد: ارزیابی‌های اخیر نشان می‌دهد، سهم این بیمه در درمان فرهنگیان به گونه‌ای کاهش یافته که دیگر اطلاق "بیمه طلایی" به آن درست نیست، عیار بیمه طلایی کم شده به گونه‌ای که به راحت می‌توان آن را مس اطلاق کرد.

انتهای پیام/

بیمه طلایی رویای شیرین فرهنگیان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۲۷ آذر ۱۳۹۶
هزینه های دندانپزشکی تحت پوشش بیمه قرار گیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۲۷ آذر ۱۳۹۶
هزینه های دندانپزشکی تحت پوشش بیمه قرار گیرند
آخرین اخبار