مدیرکل گمرک استان همدان خبر داد:

کاهش صادرات کشمش در همدان

مدیرکل گمرک استان همدان از کاهش 16 در صدی صادرات کشمش در همدان خبر داد.

کاهش صادرات کشمش در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ جمال خشوعی مدیرکل گمرک استان همدان با بیان اینکه  نخستین کالای صادراتی استان همدان محسوب می‌شود که در بین تمام کالاهای صادراتی بالاترین رقم را به خود اختصاص داده است.

وی درباره صادرات هشت ماهه از گمرک استان همدان بیان کرد: 22 میلیون و 915 هزار و 691 دلار کشمش از گمرک همدان به سایر کشورها صادر شده که 15 میلیون و 441 هزار و 913 وزن داشته است.

مدیرکل گمرک استان همدان خاطر نشان کرد:کشمش 24 درصد از صادرات کل استان همدان را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: کشمش ملایر به کشورهای روسیه، امارات و عراق صادر شده است.

خشوعی عنوان کرد: در مدت مشابه سال گذشته 27 میلیون و 256 هزار و 228 دلار از گمرک استان به سایر کشورها صادر شده که در مقایسه با صادرات امسال 16 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: همدان ظرفیت‌های بالایی در زمینه صادرات کالا دارد که باید تلاش شود با تقویت صادرکنندگان و تامین زیرساخت‌های صادراتی این ظرفیت بالقوه را بالفعل کرد.

مدیرکل گمرک استان همدان تصریح کرد: مسیر صادرات کالا برای تجار و صادرکنندگان می‌تواند هموارتر از وضعیت فعلی باشد ولی برای رسیدن به این وضعیت نیاز است تا دستگاه‌های موثر و ذینفع ورود پیدا کنند در غیر این صورت نمی‌توان انتظار رفع مشکلات و بهبود وضعیت صادرات همدان را داشت.

خشوعی عنوان کرد: گمرک استان همدان تمام تلاش خود را بر این داشته تا صادرکنندگان بدون دغدغه صادرات خود را انجام دهند و برای رضایت تجار اقداماتی از جمله راه‌اندازی پنجره واحد گمرکی، اعزام کارشناس به محل دپوی کالا و کاهش زمان ترخیص کالاهای وارداتی انجام داده است.

انتهای پیام/ب

کاهش 16 درصدی صادرات کشمش درهمدان

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.