روابط با عربستان بعد از انتقال سفارت واشنگتن به قدس به ضرر ریاض است

   عضو فراکسیون ولایی مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران تلاش دارد تا بتواند با ایجاد روابط سازنده با کشور های مسلمان از ایجاد کشمکش ها جلوگیری کند.

روابط  تهران و ریاض بعد از اسباب کشی سفارت واشنگتن از تلاویو به قدس به ضرر ریاض استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمدعلی پورمختار، عضو فراکسیون ولایی مجلس در خصوص چشم انداز روابط تهران و ریاض گفت: تحولات اخیر در منطقه باعث شده است که مواضع ایران با ریاض دچار اختلافات شدید بشود و آن نشان دهنده رویکرد غلط سران سعودی می باشد.

نماینده مردم کبودرآهنگ و بهار در مجلس شورای اسلامی افزود: جمهوری اسلامی هدف خود را حسن همجواری با همسایگان خود بویژه کشور های مسلمان منطقه قرار داده است و تلاش دارد بتواند با ایجاد روابط سازنده با آنان از ایجاد کشمکش ها جلوگیری کند.

وی ادامه داد: اما متاسفانه اتخاذ تصمیمات نادرست توسط سران رژیم سعودی بویژه فرزند شاه سعودی ،منطقه را در طی این چند سال اخیر با حوادث گوناگون همراه کرده است و آنها با حمایت های مالی و معنوی خود از توریست های داعش آتش   جنگ های طائفه ای را در منطقه شعله ور کردند.

این نماینده مجلس در دوره دهم خاطر نشان کرد: رژیم سعودی با دخالت مستقیم در امور داخلی یمن و از بین بردن تمام زیر ساخت های یمن ضربه مهلکی به مردم یمن وارد کردند اما با جسارت فراوان ایران را متهم به دخالت در امور یمن می کنند.

وی ادامه داد: همانطور که رهبری معظم انقلاب فرمودند جمهوری اسلامی برای دفاع از مظلوم همواره آماده است و از هیچ کمکی دریغ نمی کند اما عربستان باید بداند آنها هستند که یمن را نابود کرده اند.

پورمختار افزود:اتفاقات اخیر از جمله حمایت رژیم سعودی از اقدام ترامپ در اعلام کردن بیت المقدس بعنوان پایتخت جدید رژیم صهیونیستی نشان داد آنها تمایل فراوانی برای ایجاد ارتباط با اسرائیل را دارند و ایران آن را بشدت محکوم می کند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی همواره بدنبال ایجاد روابط دوستانه با ریاض بوده است و تلاش خود را در جهت بهبود روابط در طی این چند سال بکار گرفته است اما تصمیمات شاه سعودی و فرزندش، راه را برای ایجاد ارتباط سازنده با ایران مسدود کرده است و همواره به دنبال ایجاد تنش با ایران هستند که مطمئنا بضرر سعودی ها خواهد بود.

انتهای پیام/ا

تصمیمات شاه سعودی و فرزندش، راه را برای ایجاد ارتباط سازنده با ایران مسدود کرده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.