ساداتی‌نژاد در نطق میان دستور:

اشتغال اصلی‌ترین چالش کشور است

نماینده مردم کاشان گفت: اشتغال اصلی‌ترین چالش کشور است لذا بودجه سال 97 باید در راستای رفع این چالش اساسی طراحی شده باشد.

ساداتی‌نژاد در نطق میان دستور:به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  سیدجواد ساداتی‌نژاد نماینده مردم کاشان در نطق میان دستور اظهار کرد: پیروزی جبهه مقاومت و نابودی داعش با رشادتهای شهدای مدافع حرم و شجاعت فرماندهان سلحشور این عرصه بو‌یژه "سردار حاج قاسم سلیمانی" بار دیگر اوج قدرت جمهوری اسلامی در جهان را به نمایش گذاشت و افول قدرت آمریکا و اذنابش در منطقه  و اسرائیل و آل‌سعود را هویدا کرد.

نماینده مردم کاشان افزود: دو اقدام خصمانه و نابخردانه آمریکا در متهم کردن بی پایه و اساس ایران به دادن موشک به انصارالله یمن و همچنین اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل غاصب نشان از اوج دشمنی آمریکا با جهان اسلام و جمهوری اسلامی است و بازی حطرناکی است که پایان آن از عهده آمریکا خارج خواهد بود.

وی ادامه داد: در این زمینه از دستگاه دیپلماسی انتظار تحرک بیشتر را داریم. آمریکا و جهان بداند بیت‌المقدس پایتخت دائمی فلسطین خواهد ماند.

ساداتی‌نژاد با اشاره به لایحه بودجه 97 در مجلس گفت: بودجه سالانه باید برشی از برنامه ششم توسعه کشور باشد و لذا بودجه سال 97 از این جهت باید در کمیسیون تلفیق و صحن مورد بررسی و انطباق قرار گیرد.

نماینده مردم کاشان افزود: اشتغال اصلی‌ترین چالش کشور است لذا بودجه سال 97 باید در راستای رفع این چالش اساسی طراحی شده باشد. از آنجا که منابع دولتی به راحتی نمی‌تواند مشکل اشتغال را حل کند لذا باید سرمایه‌های بخش خصوصی در این بخش جذب شده و جذب سرمایه بخش حصوصی نیازمند فضای مناسب و با ثبات در محیط کسب و کار است.

ساداتی‌نژاد گفت: اگر این محیط فراهم نشود نه تنها اشتغال چند صد هزار نفری وعده داده شده دولت مخقق نخواهد شد، بلکه اشتغال موجود هم از بین خواهد رفت.

وی اظهار کرد: هر سال 800 تا 900 هزار نفر تحصیلکرده به جمع بیکاران اضافه می‌شود لذا حمایت از تولیدکنندگان دچار کمبود شدید نقدینگی هستند در این شرایط ضروری است.

نماینده مردم کاشان یادآور شد: بودجه 97 نباید معیشت مردم را تهدید کند و قیمت کالاهای اساسی را افزایش یابد. فراموش نشود بخشی از مردم زندگی‌شان بدون یارانه دچار اختلال اساسی می‌شود. مردم برای هزینه آب، گاز و برق مانده‌اند. چگونه این ارقام را در بودجه افزایش داده‌اید!

ساداتی‌نژاد گفت: با توجه به رکود شدید اقتصادی باید از تولیدکنندگان حکایت عملی کرد نه شعاری. افزایش مالیات در این شرایط شلیک تیر آخر به تولید است و اشتغال موجود را نیز تهدید می‌کند.

 نماینده مردم کاشان تصریح کرد: استانی کردن بودجه آموزش و پرورش ضربه مهلکی به این نهاد فرهنگی است و براساس برنامه ششم خصوصی سازی در آموزش و پرورش ممنوع است.

وی تاکید کرد: کاشان و آران و بیدگل را باید شهر مردم نامید چرا که بیش از 2000 واحد تولیدی کوچک و متوسط به دست مردم ایجاد شده است. در این شرایط از دولت انتظار می‌رود با تشویق مردم برای اقدامات بزرگتر کمک کند.  وسعت زیاد استان امکان رسیدگی به همه نقاط را مشکل کرده  و موجبات دلخوری شهرستان‌ها را بوجود آورده است.

ساداتی‌نژاد تصریح کرد: از دیگر مشکلات این منطقه جاده های ناامن و خطرناک است که جان دهها نفر را تاکنون گرفته است.

وی ادامه داد:از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  می‌ خواهم دلیل عدم اجرای مصوبه سال 60 هیات وزیران در خصوص معافیت حق بیمه تامین اجتماعی کارفرمایان کارگاههای گلابگیری روستایی در شهرستان کاشان و...را مورد رسیدگی قرار دهد.

نماینده مردم کاشان خاطرنشان کرد: هنوز بعد ار 15 سال مطالبه به حق  کارگران کاشانی در احداث بیمارستان کارگران تامین اجتماعی، این موضوع محقق نشده است.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها: ساداتی نژاد ، کاشان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار