صلاح زواوی:

هدف آمریکا از تاسیس اسرائیل، ایجاد پایگاه ارزان در منطقه بود

سفیر فلسطین در ایران گفت: هدف آمریکا از تاسیس اسرائیل نه عشق به آنها، بلکه ایجاد پایگاه ارزان در منطقه در راستای اهدافش است.

دشمن صهیونیستی به ما دولت نخواهد دادبه گزارش خبرنگار  حوزه تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صلاح زواوی سفیر فلسطین در ایران طی سخنانی در بیست و دومین میزگرد تخصصی فلسطین و افق آینده با محوریت نقش آمریکا و رژیم صهیونیستی در فتنه‌های پسا داعش که صبح امروز سه‌شنبه بیست‌وهشتم آذرماه در محل کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین برگزار شد با تشکر از رهبر انقلاب، مردم ایران و سران سه قوه از ملت فلسطین اظهار کرد: بوجود آمدن انقلاب اسلامی در ایران موهبتی بزرگ بود، چرا که ایران توسط امام خمینی به دامن دنیای اسلام بازگشت و نخواهیم گذاشت تا این موهبت از ما گرفته شود.

سفیر فلسطین در تهران ادامه داد: تا قبل از انقلاب اسلامی، ایران در دامن غرب و آمریکا بود و در راستای اهداف آمریکایی و صهیونیستی حرکت می‌کرد، اما امام این کشور عزیز را بر دامن جهان اسلام انداخت.

وی در ادامه با بیان اینکه روسای جمهوری که در آمریکا قدرت را در دست می‌گیرند سیاست‌های اسرائیل را دنبال می‌کنند تاکید کرد: هدف آمریکا از تاسیس اسرائیل نه عشق به صهیونیست‌ها بلکه ایجاد پایگاه ارزان در منطقه در راستای اهدافش بود.

زواوی در ادامه گفت: دشمنان می‌خواهند یک روز عراق را از بین ببرند و روزی دیگر سوریه و مصر و بعد می‌گویند ایران دشمن است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در نظر آمریکا اگر در ایران هنوز شاه پهلوی حکومت می‌کرد و هزاران بمب اتم هم داشت هیچ مشکلی بوجود نمی‌آمد و کسی با او کاری نداشت، چون سیاست آمریکا و اسراییل را دنبال می‌کرد افزود: از برکت جمهوری اسلامی حزب‌الله لبنان به وجود آمد که توانست اسرائیل را شکست دهد و این مدال افتخاری بر سینه ایران است.

زواوی ادامه داد: شما در جنگ تحمیلی نه به عنوان یک ایرانی، بلکه به عنوان یک مسلمان پیروز شدید و علت آن هم استفاده از فرهنگ جهاد و شهادت بود. تنها فرهنگ شهادت و جهاد است که موجب پیروزی ما خواهد شد.

 سفیر فلسطین در ایران تصریح کرد:حضرت امام خمینی (ره) وقتی آخرین جمعه ماه مبارک را روز قدس اعلام کردند خطرات آینده را برای جهان اسلام و قدس را می‌دیدند. عکس العمل جهان اسلام در مقابل اقدام ترامپ خیلی خوب بود و ما فلسطینی‌ها باید با هم متحد باشیم.

وی در ادامه اضافه کرد: من از آقای ترامپ تشکر می‌کنم، چون ایشان ناخواسته موجب اتحاد مسلمانان شدند.

زواوی با اشاره به اینکه حضرت علی (ع) فرمودند جهاد دری از در‌های بهشت است ادامه داد: اگر همه امت اسلام راه شهادت و جهاد را پیشه می‌کرد امروز پدیده‌ای به نام اسرائیل وجود نداشت.

سفیر فلسطین در ایران تصریح کرد: متاسفانه اختلافات در جهان اسلام موجب بهره برداری دشمنان است؛ ما هرگز از خاک فلسطین چشم پوشی نخواهیم کرد.

وی با بیان اینکه قدس برای ما بسیار ارزشمند است و امیدوارم روزی بیاید که ما یک امت واحده شویم تصریح کرد: شما بدانید تا روزی که به اسلام متمسک هستید دشمنان جمهوری اسلامی، ایران را رها نخواهند کرد.

زواوی تاکید کرد: سازمان ملل ما را به عنوان دولت غیرعضو پدیرفته چه اشکالی دارد که ما را به عنوان دولت عضو بپذیرد. آن‌هایی که فکر می‌کنند دشمن صهیونیستی دولت به ما خواهد داد در توهم و خواب غفلت هستند. اسراییل دارد بزرگ‌تر می‌شود مگر آن که ما به فرهنگ شهادت و جهاد توسل کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: ما از عهدی که با کتاب خدا بستیم فاصله نخواهیم گرفت و انشاالله فلسطین آزاد خواهد شد.

زواوی با اشاره به اینکه یهودیانی که در فلسطین بوده‌اند می‌توانند بمانند، ولی کسانی که از سرزمین‌های دیگر به فلسطین آمده‌اند و این سرزمین را اشغال کرده‌اند باید باز گردند ادامه داد: تمام نیرو‌های در حال مبارزه و گروه‌های فلسطینی که در راه فلسطین شهید دادند و مبارزه کردند برای ما محترم هستند.

سفیر فلسطین در ادامه گفت: شما باید نقش اساسی در اتحاد گروه‌های فلسطینی داشته باشید. امیدوارم جمهوری اسلامی ایران سعه صدر داشته باشد و از همه گروه‌های فلسطینی برای اتحاد دعوت کند.

زواوی در پایان خاطر نشان کرد: یا باید تسلیم شویم و یا باید به فرهنگ جهاد و شهادت متوسل شویم.

انتهای پیام/

برچسب ها: فلسطین ، اسرائیل ، داعش ، ترامپ ، قدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار