چغندر مازاد کشاورزان؛

تحویل چغندر مازاد کشاورزان بروجردی به کارخانه قند مشهد

رئیس جهاد کشاورزی بروجرد گفت: حدود چهار هزار تن چغندر کشاورزان به صورت مازاد باقی مانده که به کارخانه قند مشهد تحویل داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ رضا امینی رئیس جهاد کشاورزی بروجرد  گفت: امسال ۵۰ هزار تن چغندر در شهرستان بروجرد تولید شده که از این مقدار ۲۰ هزار تن قرارداد کشاورزان با کارخانه قند بوده که بعد از برداشت، محصول را تحویل دهند.

 وی اضافه کرد: بعد از برداشت محصول، کشاورزان این مقدار محصول را تحویل داده، اما حدود چهار هزار تن چغندر مازاد در این شهرستان وجود داشت که مشتری برای آن‌ها نبود و قرار شد طی هماهنگی‌های لازم این مقدار چغندر به کارخانه قند مشهد تحویل داده شود.

 امینی اظهار داشت: در حال حاضر یکی از مشکلات کشاورزان، هزینه حمل چغندر برای ارسال به کارخانه قند مشهد است، اما با وجود این هزینه کشاورزان محصول مازاد را به این شهر تحویل می‌دهند.

 به گفته وی سطح زیر کشت چغندر در بروجرد هزار هکتار است که سالانه ۵۰ هزار تن محصول برداشت می‌شود، اما با توجه به این که چغندر در لیست کشت محصولات آبدوست قرار دارد می‌طلبد فقط این محصول در حد مورد نیاز کشت شود.

 رئیس جهاد کشاورزی بروجرد تصریح کرد: قیمت چغندر سبب شده تا کشاورزان تمایل زیادی به کشت این محصول داشته باشند به طوری که سال گذشته حدود ۶۰۰ هکتار در بروجرد چغندر کشت شد، اما امسال سطح زیر کشت چغندر به یکهزار هکتار افزایش یافته است.

 انتهای پیام/م

چغندر مازاد کشاورزان بروجردی به کارخانه قند مشهد تحویل داده می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار