کره جنوبی رزمایش نظامی با آمریکا را به تعویق می‌اندازد

رئیس‌جمهور کره جنوبی اعلام کرد در آستانه برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ احتمال دارد رزمایش مشترک نظامی این کشور با آمریکا معلق شود.

کره جنوبی رزمایش نظامی با آمریکا را به تعویق می اندازدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ «مون جائه این»، رئیس جمهور کره جنوبی در مصاحبه با شبکه ان بی سی نیوز آمریکا گفت دولت سئول در نظر دارد پیش از آغاز بازی های المپیک زمستانی 2018، از تنش های موجود در شبه جزیره کره بکاهد. به همین منظور احتمال دارد رزمایش مشترک نظامی خود با آمریکا را معلق کند.

گزارش های پیشین رسانه ها نشان می دهد کره جنوبی از آمریکا درخواست کرده تا به منظور کاهش تنش ها در آستانه برگزاری بازی های المپیک زمستانی پیونگ چانگ ادامه رزمایش مشترک را به تعویق بیاندازند. این در حالی است که تاکنون پاسخی از سوی مقامات آمریکایی منتشر نشده است.

مون جائه این گفت: من به دولت واشنگتن این پیشنهاد را دادم و آمریکا در حال بررسی آن است. با وجود این، به تعویق افتادن رزمایش مشترک به چگونگی رفتار کره شمالی بستگی دارد.

روزنامه فایننشال تایمز هفته گذشته در گزارشی اعلام کرد سئول با ارائه درخواستی از واشنگتن خواسته رزمایش نظامی را تا پس از المپیک زمستانی به تعویق بیاندازند. به نظر می رسد، واشنگتن با این درخواست موافقت کند و دو رزمایش را که قرار است اواخر فوریه و یا اوایل مارس سال آینده میلادی برگزار شود را به حالت تعلیق درآورد.

پیش از این نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل اعلام کرده بود واشنگتن از اعزام ورزشکاران خود به بازی های پیونگ چانگ به دلیل تهدیدهای امنیتی ممانعت خواهد کرد. این در حالی است که چند روز بعد از احتمال اعزام آنها خبر داد.

دولت پیونگ یانگ، رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی را نوعی تهدید تلقی کرده است. روسیه و چین بارها رزمایش نظامی سئول و واشنگتن را محکوم کرده و آن را از مهمترین عوامل تنش در شبه جزیره کره معرفی کرده اند.  تنش ها در شبه جزیره کره پس از آزمایش هسته ای و موشکی پیونگ یانگ و در ادامه، آغاز رزمایش های مشترک کره جنوبی و آمریکا تشدید شده است.

انتهای پیام/

 

تعویق رزمایش نظامی آمریکا و کره جنوبی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار