مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد؛

۲۴ صدم متر مربع؛ میانگین فضای سرپوشیده برای دانش آموزان

بابویی گفت: میانگین فضای سرپوشیده برای دانش آموزان ۲۴ صدم متر مربع برآورد شده است.

میانگین فضای سرپوشیده برای دانش آموزان 24 صدم متر مربع است

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسین بابویی مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی وزارت آموزش و پرورش در برنامه «روی خط خبر» شبکه خبر در مورد ظرفیت و نیازهای ورزش دانش‌آموزی کشور عنوان کرد: برای اینکه درس تربیت بدنی به نحو مطلوبی اجرا شود نیازمند هستیم تا مدیر، معلم، دانش‌آموزان و اولیا توجیه شده باشند که بر این اساس برنامه‌ای با 2 پیوست در نظر گرفته شده است.

وی افزود: ارتقای تربیت‌بدنی با تکیه بر آموزش برای تمام ارکان شامل مدیر، معلم، اولیا و دانش‌آموزان در دستور کار قرار گرفته که بر این اساس محتوای آموزشی از تابستان پارسال ایجاد شده است. همچنین در پیوست بعدی تجهیزات آموزشی را در نظر داریم که با کمک سازمان نوسازی زمینه‌ای را برای بهبود تجهیزات مورد توجه قرار دادیم و بر این اساس طی برنامه‌ای 5 ساله که از ابتدای تابستان سال گذشته انجام شده تجهیز فضا و تجهیزات ورزشی در حال انجام است.

مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی وزارت آموزش و پرورش در مورد فضای ورزشی فعلی دانش‌آموزان گفت: میانگین فضای سرپوشیده برای دانش آموزان 24 صدم متر مربع برآورد شد که این عدد منهای فضای حیاط مدرسه است. البته بر اساس پیش‌بینی‌ها مقدار مطلوب یک مترمربع است و فقط آموزش و پرورش نباید این فضا را تامین کند بلکه عدد یادشده مجموع فضاهای سرپوشیده‌ای است که توسط نهادهای مربوطه برای دانش‌آموزان باید تامین شود و در تهران به دلیل وضعیت زمین تامین این فضا شرایط سخت‌تری دارد.

وجود 33 هزار معلم متخصص تربیت‌بدنی در مدارس

بابویی بیان کرد: یکی از چالش‌هایی که پیش‌رو داریم بحث نیروی انسانی بوده، البته با وجود 33 هزار معلم متخصص تربیت‌بدنی این مسئله بهبود یافته اما با توجه به اینکه 3 ساعت به طور میانگین به درس تربیت‌بدنی در متوسطه دوم افزوده شده نیازی قریب به چهار هزار معلم تربیت‌بدنی ایجاد کرده همچنین با توجه به اینکه برخی از همکاران بازنشسته می‌شوند طی سه الی چهار سال آینده با چالش اساسی مواجه هستیم.

مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در بحث فضاها از چهار سال گذشته تاکنون اجازه داده نشده تا هیچ فضایی خارج از مدرسه ایجاد شود و سیاستی که برای این قضیه داشتیم به دلیل این بوده تا دسترسی دانش‌آموزان به فضای آموزشی در مدرسه باشد و تجهیز فضاها در این مسیر انجام شود.

وی تصریح کرد: بر اساس زیرنظام فضا و تجهیزات باید فضاهای آموزشی در مدارس ساخته شود و این سیاست آموزش و پرورش کمک به مدارس است، البته در کنار آن خلا قانونی وجود داشت که زیرنظام فضا و تجهیزات به آن کمک کرد.

سالانه 23 درصد به تجهیزات درس تربیت‌بدنی افزوده می شود

بابویی با اشاره به اینکه هدفگذاری شده تا سالانه 23 درصد به تجهیزات درس تربیت‌بدنی در برنامه ششم افزوده شود، گفت: با پیگیری‌های انجام شده قوانین و ماده واحده‌های خوبی داریم.

مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: طی این سال‌ها اعتبار وجود داشت اما چون انسجام مناسبی نداشت نیازهای ما را تامین نکرد که اکنون برای رفع نیازها تامین اعتبارات هدفمند انجام خواهد شد.

وی در خصوص نیروی انسانی تربیت‌بدنی گفت: البته برای تامین نیروی انسانی مرکز نیروی انسانی نقشه راهی تدوین کرده همچنین از ظرفیت‌های ماده 28 دانشگاه فرهنگیان هم استفاده می‌کنیم.

بابویی در مورد ارتباط بین ورزش دانش‌آموزی و قهرمانی اظهار کرد: در هرم ورزش قاعده آن ورزش تربیتی و در مراحل بعدی ورزش همگانی، حرفه ای و قهرمانی قرار دارد بنابراین مدل ترقی ورزش در آموزش و پرورش طراحی می‌شود که با توجه به این مسئله فعالیت‌های ورزشی مانند حیاط پویا و المپیادهای درون مدرسه‌ای برای دانش‌آموزان طراحی شده تا آن‌ها در مدارس غربالگری شوند و پس از آن سایر مراحل ورزشی را طی کنند.

مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: فدراسیون ورزش دانش‌آموزی بعد از 15 سال انتخابات خود را انجام داد که می‌تواند به شناسایی، هدایت و ارتقای ورزش دانش‌آموزی همچنین کشف استعدادهای دانش‌آموزان کمک کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۲۹ آذر ۱۳۹۶
همین مقدار اندک هم در هنگام مواجهه با بلایای طبیعی امنیت سازه ای نداره
آخرین اخبار