فرشچی خبر داد

اجرای طرح جامع مدیریت و حفاظت از سواحل جنوب کشور در استان هرمزگان

معاون محیط زیست دریایی گفت: طرح جامع مدیریت و حفاظت از محیط زیست سواحل جنوبی کشور حدود ۳ ماه است که در استان هرمزگان در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پروین فرشچی معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست در اولین جلسه کمیته مشترک هماهنگی طرح جامع مدیریت و حفاظت از محیط زیست سواحل جنوب کشور (استان هرمزگان) که با همکاری آژانس همکاری‌های بین المللی ژاپن (جایکا) امروز (چهارشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: طرح جامع مدیریت و حفاظت از محیط زیست سواحل جنوب کشور حدود ۳ ماه است که در استان هرمزگان در حال اجرا است و جایکا از زیستگاه‌های دریایی جنوب کشور در این مدت بازدید‌هایی داشته است.

وی افزود: طی ۲ سال و نیم اخیر با کارگروه (جایکا) مذاکراتی انجام دادیم و منطقه‌ای را به عنوان پایلوت برای حفاظت از محیط زیست دریایی در نظر گرفتیم و برای انجام فعالیت‌های لازم در زمینه توسعه و حفاظت دریایی به توافق رسیدیم.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: طبق پروژه حفاظت از سواحل، شرکت‌های ژاپنی فاز ۱ و ۲ سواحل انزلی و جنگل‌های حرای جزیره قشم را با همکاری اهالی منطقه احیا و حفاظت کردند.

 وی افزود: پروژه حفاظت از سواحل جنوبی از ۳ ماه گذشته آغاز شده است و برای توسعه سواحل استان هرمزگان نیز با (جایکا) به توافق رسیدیم.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: کارگروه پروژه حفاظت از سواحل جنوبی کشور، مطالعاتی در زمینه شناخت و تحقیقات سواحل هرمزگان خواهند داشت تا مکمل‌های سواحلی که نیاز است را پر کند.

فرشچی افزود: جایکا از دانشگاهیان، محققان، نهاد‌ها و پژوهشگران در این پروژه استفاده خواهد کرد و از زمان شروع این پروژه ذی نفعان دخالتی نداشتند و اهداف و این کارگروه تحت نظر سازمان حفاظت محیط زیست و کمیته‌های فعال اقدامات خود را انجام می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار