تدارکات تامین میوه شب عید سال 97

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: تا کنون با اعزام اکیپ کارشناسی ۱۳ محموله سیب درختی به وزن ۳۰۳ هزار و ۳۹۰ کیلو گرم که به استان وارد شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه خسرو شهبازی  رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: امروز چهارشنبه در سومین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان در سال ۹۶ که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، ضمن اعلام آمادگی سازمان جهاد کشاورزی در بحث تامین میوه شب عید سال ۹۷ ابراز داشت: سال گذشته به لحاظ درصد ضایعات میوه، جزو استانهای نمونه کشور بودیم و تنها حدود ۱.۵ درصد هدر رفت میوه داشتیم که این مقدار در طول ۱۵ سال گذشته جزو کمترین میزان ضایعات در کشور بوده است.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، هرگونه ضرر و زیان ناشی از عدم کیفیت محصول متوجه ناظر کیفی محصول است.

وی افزود: ضرر و زیان احتمالی طرح پس از خاتمه عملیات خرید و فروش بر اساس اسناد و مدارک توسط کمیته استانی و رسیدگی توسط سازمان های مسئول در سطح کشور قابل تامین و پرداخت است.

شهبازی با بیان اینکه متناسب با تشخیص کمیته استانی و کمیته راهبری ملی زمان توزیع مشخص خواهد شد، گفت: بر اساس مصوبات جلسه راهبری استانی و تجربیات سنوات گذشته میزان سهمیه سیب درختی ۳۰۰ تن و پرتقال ۷۰۰ تن در ایام پایان سال ۹۶ و نوروز ۹۷ تعیین شده است.

وی  بیان کرد: تا کنون با اعزام اکیپ کارشناسی نسبت به حمل و انتقال مقدار ۳۰۳ تن سیب درختی سهمیه تنظیم بازار میوه شب عید با نظارت کامل جهاد کشاورزی اقدام شده و در سامانه خرید و فروش محصولات کشاورزی ثبت شده است.

وی در پایان خواستار شد: اتحادیه صنف میوه و تره بار استان کرمانشاه حداقل ۵۰ میوه فروشی و تعداد ۱۵ غرفه میوه و تره بار با پراکنش مناسب در سطح شهر جهت فروش از تاریخ ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین معرفی کنند همچنین به منظور عرضه میوه و تره بار با قیمت مناسب لازم است ۲۰ چادر در نقاط پرتردد در سطح شهر به این منظور برپا شود.

انتهای پیام/ز

 

برپایی20 چادر در نقاط پرتردد در سطح شهر برای عرضه  میوه و تره بار

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.