محمدی خبر داد

لزوم ارزیابی اعزام زائران به عتبات عالیات/ فعالیت آزادبرها مخل روند معمول اعزام‌ها است

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: باید اعزام زائر به عتبات ارزیابی و مشکلات رفع شود.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت در نشست مدیران استانی این سازمان در تهران با اعلام اینکه بخش قابل توجهی از زائران عتبات عالیات توسط افراد و گروه‌های غیر مجاز به عراق اعزام می‌شوند، اظهار کرد: برای تغییر این وضعیت باید طرح نوین عتبات و اعزام‌های استانی که از سال قبل اجرا می‌شده، با اصلاحات لازم و برطرف کردن نقاط ضعف آن استمرار یابد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت افراد موسوم به آزادبر را مخل روند معمول اعزام زائر توصیف کرد و گفت: سازمان حج و زیارت طی دو سال اخیر به صورت گسترده آسیب‌ها و اشکالات این موضوع را پیگیری و بررسی کرده و به این نتیجه رسیده است که برای حل آن باید اعزام‌های استانی همچنان با قوت ادامه یابد.

محمدی افزود: بر اساس وظیفه‌ای که نظام بر عهده سازمان حج و زیارت گذاشته، باید در این زمینه ورود کند و همه اجزا از جمله دفتر نمایندگی در عراق، بازرسی، بیمه، مسئولان امنیتی و دیگر برای حل مشکل نقش لازم را ایفا کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت با تاکید بر لزوم بهره گیری از تجارب گذشته در زمینه اجرای طرح‌های مختلف گفت: برای موفقیت در کار‌ها باید بر اساس شرایط روز عمل و بر همین مبنا نقص‌های موجود را برطرف کنیم.

بنابر این گزارش مدیران استانی سازمان حج و زیارت امروز (چهارشنبه) در تهران گرد آمدند تا ضمن بررسی شرایط و عملکرد استان‌ها در زمینه اعزام زائر به عتبات، راه‌های ارائه خدمات بهتر و شیوه‌های بهینه جذب و اعزام زائر را به عتبات عالیات بررسی کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار