ایجاد سه سايت موزه فضای باز در خراسان شمالی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت : سه سایت موزه فضای باز در ارگ نادری شیروان ، بلقیس اسفراین و تپه ریوی مانه و سملقان ایجاد می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد، محمد سویدانلویی مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان شمالی با بیان اینکه ایجاد سایت موزه ، چهار تا پنج سال زمان لازم دارد ، گفت : برای سال آینده 15 میلیارد ریال برای این سایت موزه ها پیشنهاد شده که در صورت تأمین بودجه ، جاذبه جدید گردشگری برای مسافران و گردشگران در خراسان شمالی ایجاد خواهد شد.

وی افزود : همه ساله و مستمر برای مرمت شهر تاریخی بلقیس دومین بنای خشتی ایران پس از ارگ بم، ده میلیارد ریال اعتبار ملی و استانی اختصاص می یابد.

سویدانلویی گفت : امسال یک میلیارد و 600میلیون ریال به کاوش های تپه ریوی اختصاص یافت و همین میزان نیز تیم باستان شناسی آلمانی برای کاوش در این منطقه هزینه کرد.

وی با اشاره به این که ارگ نادری شیروان یکی از برجسته ترین استقرارگاه های باستانی در سراسر دره رود اترک است ، افزود : امسال 70 مترمربع از برج و باروی ارگ نادری با اعتباری افزون بر دو میلیارد و 500میلیون ریال مرمت شد.

وی اهمیت محوطه ریوی را وسعت بیش از 110هکتار در دوران هخامنشی برشمرد و گفت : یکی از شهرهای مهم دوران هخامنشی در شمال شرق کشور بوده است .

انتهای پیام/ط

پیشنهاد 15 میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد سایت موزه در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.