کشت محصولات کم آب بر در شهرستان بهار

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار گفت:توسعه و کشت محصولات کم آب بر در شهرستان بهاردر الویت کشت محصولات کشاورزی است.

کشت محصولات کم آب بر در شهرستان بهاربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛هوشنگ کرمی،مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار با بیان اینکه 140 هکتار کلزا جایگزین محصولات پرآب‌بر شده است، اظهارداشت: به دنبال کشت زعفران در شهرستان بهار هستیم که تاکنون 20 هکتار هم کشت شده است.

وی با اشاره به کمبود آب و توسعه کشت محصولات کم‌آب‌بر، اظهار کرد: در زمینه کشت محصولات کم‌آب‌بر اکنون بیشتر به سمت کشت کلزا پیش رفته‌ایم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهاردرادامه افزود:توصیه به کشت گل‌ محمدی در زمینه توسعه کشت‌های کم‌آب‌بر را یکی از اقدامات انجام شده دانست این محصول در 15 هکتار از اراضی شهرستان کشت شده است.

 هوشنگ کرمی بر لزوم کشت محصولات باغی، توسعه گلخانه‌ها را یکی از برنامه‌های ضروری در راستای استفاده بهینه تاکید کرد و یاد آور شد یک سال گذشته یک گلخانه در شهرستان بهار ساخته شده است واطلاع رسانی در زمینه احداث گلخانه انجام شده، اما استقبال مناسب نبوده است.

وی با بیان اینکه دو هکتار گلخانه در شهرستان بهار وجود دارد، خاطرنشان کرد: یک شهرک گلخانه‌ای در سال 86 در شهرستان بهار پایه‌گذاری شده و با وجود کار‌های زیربنایی انجام شده اما با مشکل آب مواجه است و پیگیر حل مشکل این مجتمع گلخانه‌ای هستیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار در پایان توجه به بحران آب و تک ‌کشت بودن صیفی‌جات و اعتبارات کم بهره، توصیه کرد ،کشاورزانی که از نظر آورده زمین و وثیقه مشکلی ندارد برای ساخت گلخانه در شهرستان بهار ورود کنند.

انتهای پیام/غ

کشت 20 هکتار زعفران در شهرستان بهار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.