بیش از۳۶ هزار قطعه بچه ماهی سردآبی در استخر‌های پرورش هیرمند رهاسازی شد

رئیس اداره شیلات هیرمند گفت: بیش از ۳۶ هزار و ۵۰۰ قطعه بچه ماهی سردآبی از نوع قزل آلای رنگین کمانی از ابتدای آذرماه تا کنون در استخر‌های بتنی هشت ضلعی، رها سازی شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، محبعلی حیدری صادق  رئیس اداره شیلات هیرمند اظهار داشت: با توجه به مساعد بودن شرایط اقلیمی منطقه سیستان برای پرورش ماهی قزل آلا در نیمه دوم سال این تعداد بچه ماهی قزل آلا در استخر‌های هیرمند رها سازی شده و پیش بینی می‌شود در پایان دوره پرورش ۱۳ تا ۱۴ تن ماهی قزل آلا برداشت شود.

حیدری  تصریح کرد: تمام بچه ماهی‌های قزل آلا توزیعی در استخر‌های پرورش از پایگاه‌های مدار بسته شهرستان خاش تامین شده است.

وی بیان کرد: وزن اولیه بچه ماهی قزل آلا رها شده در استخر‌ها ۲۰ گرم بوده که در پایان دوره پرورش به وزن ۲۵۰ تا ۳۰۰ گرم می‌رسند.

وی ادامه داد: این نوع ماهی در بازار منطقه سیستان با قیمت کیلویی ۱۴۰ تا ۱۵۰ هزار ریال به فروش می‌رسد.

رئیس اداره شیلات هیرمند گفت: آبزی پروران می‌توانند با استفاده از روش‌های موثر نظیر مکانیزاسیون استخر‌های پرورش ماهی سود اقتصادی مناسبی به چرخه کشاورزی خود وارد کنند.

حیدری بیان کرد: هر استخر پرورش ماهی قزل آلا در شهرستان هیرمند باعث اشتغالزایی ۲ نفر شده است.

وی با اشاره به تعداد استخر‌های موجود در هیرمند افزود: ۱۸۴ استخر بتنی، ۱۸۵ استخر خاکی و ۱۴ استخر هشت ضلعی در شهرستان هیرمند وجود دارد که از این تعداد ۲۷۳ استخر فعال است.

وی خاطر نشان کرد: تامین مصالح ساخت استخر‌های بتنی، تحویل هواده، تامین بچه ماهی و معرفی به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات مکانیزاسیون استخر از جمله حمایت‌های اداره شیلات شهرستان هیرمند از استخرداران پرورش ماهی است.

رئیس اداره شیلات هیرمند گفت: این شهرستان دارای ۱۲ روستای صیادی و هزار و ۳۸۸ صیاد است که ۵۰۰ نفر از آنان دارای کارت صیادی هستند و ۲۳۵ نفر نیز زیر پوشش بیمه صیادی قرار گرفته اند.

حیدری صادق اظهار داشت: ۸۰۰ فروند شناور موتوری و ۶۵۰ فروند شناور پارویی در شهرستان هیرمند وجود دارد که از این تعداد ۹۱ فروند دارای مجوز تردد هستند.

منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان و همسایگی کشور افغانستان واقع شده است.

انتهای پیام/ع

پرورش ماهی قزل آلا در  هیرمند 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.