آموزش‌وپرورش در هفته‌ای که گذشت؛

جزئیات بودجه سال ۹۷ آموزش و پرورش/ مدارس، شنبه ۲ دی ماه تعطیل می‌شوند؟

آموزش و پرورش در هفته گذشته با رویداد‌های متنوعی مواجه بوده که به برخی از این اخبار اشاره می‌شود.

جزئیات بودجه سال ۹۷ آموزش و پرورش/ مدارس، شنبه ۲ دی ماه تعطیل می‌شوند؟به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آموزش و پرورش در هفته پر از تغییرات خود  با اخباری نظیر تغییر در برگزاری امتحانات مدارس تهران و جزئیات بودجه 97 همراه بود.

مدارس، شنبه ۲ دی ماه تعطیل می‌شوند؟

علیرضا راهپیما رئیس اداره اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش تهران در مورد وضعیت تعطیلی مدارس در روز شنبه (دوم دی ماه) عنوان کرد: همه مدارس شنبه (دوم دی ماه) دایر بوده و بر اساس برنامه کاری خود فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: فعالیت مدارس 2 حالت دارد؛ اول آنکه مدارسی که با هماهنگی دانش‌آموزان از روز شنبه امتحانات را آغاز می‌کنند به این فعالیت می‌پردازند و مدارسی که طبق هماهنگی‌ها قصد آغاز امتحانات از 9 دی ماه دارند دایر بوده تا کلاس‌های جبرانی با توجه به تعطیلات آلودگی هوا برگزار شود.

جزئیات بودجه سال ۹۷ آموزش و پرورش

علی الهیار معاون توسعه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه وزرات آموزش و پرورش دارای مشکلات بسیاری است و ناشی از کسری منابع مالی بوده، گفت: کسری فعلی معلول علت هایی است که از جمله آن تمرکز بالا است.

الهیار بیان کرد: رفع مشکل دیرینه مالی نیازمند نگاه علمی و شناخت دلیل علت ها است و باید روی آنها متمرکز شویم و تا زمانی که ساختار، نیروی انسانی و منابع مالی را به عنوان یک مثلث نبینم، رسوب مشکلات برای ما بیشتر می شود.

معاون توسعه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه، بخش هزینه‌ای جزء اعتبارات ملی آموزش و پرورش است، گفت: سرانه دانش‌آموزی، هزینه، ایاب و ذهاب دانش‌آموزان، توسعه آموزش‌های پیش دبستانی، مسئله سلامت و تربیت بدنی، هزینه مدارس خارج از کشور و مواردی‌ از این قبیل رشد 3 برابری داشته و از سال 96 که 1126 میلیارد تومان بوده به 3312 میلیارد تومان رسیده است.

الهیار گفت: سرانه مدارس رشد 20 درصدی، مسئله تربیت بدنی و سلامت رشد 33 درصدی، توسعه پیش دبستانی رشد 34 درصدی، بهبود تغذیه شبانه روزی‌ها و سرویس ایاب و ذهاب رشد 140 درصد، هزینه مدارس خارج از کشور رشد 50 درصدی داشته است، همچنین سعی کردیم شکل اداره مدارس خارج از کشور اصلاح و آن را به صورت مشارکت بین بخشی و با برقراری کیفیت آموزشی بیشتر تبدیل کنیم.

معاون توسعه و پشتیبانی گفت: در لایحه سال 97، 2 ردیف بودجه‌ای جداگانه در نظر گرفتیم که شامل بحث خرید خدمات آموزشی با 300 میلیارد تومان اعتبار و کمک به صندوق ذخیره فرهنگیان با توجه به ماده 85 برنامه ششم توسعه است.

کمبود ۳ هزار و ۷۰۰ معلم ورزش در مدارس

مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در خصوص وضع نیروی انسانی تربیت بدنی در مدارس اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال سه ساعت درس تربیت بدنی جزو برنامه‌های درسی قرار گرفته با کمبود نیرو در پایه‌های مختلف مواجه هستیم.

وی ادامه داد: کمبود نیروی تربیت بدنی در مدارس قریب به 3 هزار و 700 معلم برآورد شده است که با توجه به این شرایطی نیاز به تأمین نیروی انسانی وجود دارد.

حمیدی تصریح کرد: تأمین نیروی تربیت بدنی از طریق دانشگاه فرهنگیان و جذب نیروی انسانی با هماهنگی مرکز نیروی انسانی آموزش و پرورش انجام خواهد شد و در تلاش هستیم تا افزایش سهمیه در روند جذب نیرو آزمون های استخدامی داشته باشیم.

ساخت 260 کلاس درس‌ مناطق زلزله‌زده با کمک بنیاد برکت

علی زرافشان معاون آموزش متوسطه‌ بیان کرد: امروز از این جهت مهم است که با افتتاح هزارمین‌ مدرسه در رباط‌ کریم آغاز به کار ساخت‌ 1000 مدرسه دیگر به همت بنیاد‌ برکت‌ کلید می‌خورد.

معاون آموزش متوسطه‌ از تعهد بنیاد برکت برای تأمین فضای آموزشی در مناطق زلزله‌ زده خبر داد و گفت: با توجه به بازدیدی‌ که این بنیاد‌ از مناطق زلزله‌ زده داشته است تعهد‌ کرد تا 260 کلاس درس‌ در مناطق زلزله‌ زده کرمانشاه بسازد‌.

وی اقدام خیّرین‌ مدرسه‌ساز در کشور را امری منحصر به فرد در جمهوری اسلامی دانست و اظهار کرد: تاکنون بیش از 37 درصد مدارس کشور به همت خیّرین‌ ساخته شده و این کار ارزش بالایی دارد‌.

عیار بیمه فرهنگیان ازطلا تا مس

حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر اسبق آموزش و پرورش درباره بیمه تکمیلی فرهنگیان اظهار کرد: طرح بیمه طلایی فرهنگیان را با اعتقاد به لزوم ارتقای وضعیت معیشتی و پایگاه اجتماعی فرهنگیان؛ پیگیری کردم.

وی افزود: این بیمه با چالش‌های فراوانی که داشت و من را تا استیضاح در بهارستان کشاند، اما رضایت فرهنگیان و احساس عزت آنها باعث می‌شد، هربار با گام‌های استوارتری قدم بردارم.

حاجی بابایی بیان کرد: امروز بیمه طلایی آرام آرام عیار خود را از دست داده و به تعبیر صاحب نظران، تغییر و تحولات آموزش وپرورش برخلاف سازمان‌های دیگر نه تنها جهت ارتقای بیمه‌ای معلمان نبوده است بلکه سیر نزولی داشته وبا گذشت زمان نام طلایی نامی بی مسمی برای این بیمه شده است.

آلودگی هوا، امتحانات مدارس را به تعویق انداخت

علیرضا راه پیما رئیس اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی آموزش‌ و پرورش شهر تهران در خصوص برگزاری امتحانات دی‌ ماه گفت: پیرو دستورالعمل‌های امتحانات دوره اول و دوم متوسطه و تاکید بر رعایت همه مقررات و دستورالعمل‌های امتحانات داخلی دوره اول و دوم متوسطه همچنین با توجه به تعطیلی مدارس به علت آلودگی هوا و درخواست برخی مناطق مبنی بر تاخیر (یک هفته ای) در شروع امتحانات داخلی در دی ماه ۱۳۹۶ با پیشنهاد مناطق، ضمن صدور مجوز موردی تعطیلی ساعتی توسط ستاد منطقه موافقت می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار