مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای لرستان از اجرای ۳۳۷ هزار و ۴۰۰ نفر ساعت دوره آموزشی مهارتی ویژه روستاییان و عشایران استان در امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ رحمن قلاوندمدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای لرستان با اشاره به دوره آموزش مهارتی برای روستاییان، اظهار کرد: در چارچوب سند برنامه‌های آموزش مهارتی سال ۱۳۹۶ اداره‌کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای لرستان تا پایان آذرماه سال جاری ۳۳۰ هزار نفر ساعت دوره آموزش مهارتی برای روستاییان استان اجرا شده است.

وی خاطرنشان کرد: براساس سند یاد شده حدود ۳۷۰ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی در سال ۱۳۹۶ برای روستاییان برنامه‌ریزی شده که تا کنون ۸۷ درصد آن محقق گردیده است.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای لرستان بر همکاری دستگاه‌های متولی امور روستاییان در راستای توسعه توانمندی این بخش از جامعه تاکید و تصریح کرد: برای توسعه توانمندی‌های مهارتی روستاییان و عشایر نیاز است که همه دستگاه‌های متولی امور روستاییان آموزش فنی‌وحرفه‌ای شهرستان‌ها را پشتیبانی نمایند.

قلاوند تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون هفت هزار و ۴۰۰ نفر ساعت نیز دوره آموزشی ویژه عشایر استان اجرا شده است.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای لرستان این میزان آموزش برای عشایر را بیش از برنامه سال ۹۶ دانست و یادآور شد: با توجه به نشستی که بین این اداره‌کل و اداره‌کل امور عشایر برگزار شد، امیدواریم کمیته کارشناسی که به منظور توسعه همکاری‌ها در زمینه توسعه مهارت عشایر تشکیل شده است با احصای نیاز‌های آموزشی و تجمیع داشته‌های دو دستگاه در این زمینه، بتواند زمینه توسعه آموزش در این بخش را بیش از پیش فراهم آورد.

وی افزود: پرورش قارچ، پرورش زنبور عسل، گیاهان دارویی، قالی‌بافی، پرورش مرغ بومی و بوقلمون، رایانه، دوخت مانتو، برق‌کار ساختمانی، راهنمایی عمومی گردشگری، گلیم‌بافی، نصب و راه‌اندازی موتور‌های الکتریکی، قلم‌زنی، تعمیر موتورسیکلت، تعمیر اتومبیل، کمک مکانیک تراکتور و مدیریت خانواده از جمله عناوین دوره‌های آموزشی است.

انتهای پیام/م

۳۳۷ هزار و ۴۰۰ نفر ساعت دوره آموزشی مهارتی روستاییان و عشایر لرستانی اجراشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.