مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر، از تعمیر یک فروند کشتی "ولگامکس" در یارد صدرای شمال برای اولین بار خبر داد.

تعمیر نخستین ولگامکس در صدرای شمالبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،مهرداد باقری نژاد اظهار کرد: همکاری کشتیرانی دریای خزر با یارد تعمیراتی صدرای شمال از سال ۷۷ آغاز شده، اما تا چند ماه اخیر این یارد توان و ظرفیت کافی برای تعمیر کشتی‌های ولگامکس کشتیرانی دریای خزر را نداشت و به همین دلیل کشتی‌ها را در یارد کشور‌های روسیه و آذربایجان تعمیر می‌کردیم.

وی با اشاره به ابلاغ مدیرعامل کشتیرانی برای استفاده از ظرفیت تعمیراتی یارد صدرای شمال، تصریح کرد: در این راستا اوایل امسال کارگروهی با حضو نماینده یارد صدرا در کشتیرانی دریای خزر تشکیل شد تا بخش سخت‌افزاری و تقویت بخش نرم‌افزاری این یارد مورد بازنگری قرار گیرد.

باقری نژاد، با یادآوری این‌که مجموعه اقدامات باعث شد تا یارد آمادگی لازم را از هر جهت برای پذیرش شناور‌های ولگامکس کسب کند، ادامه داد: در آن کارگروه مشترک، همه تجربیات فنی یارد‌های روسی و آذربایجانی به تیم فنی صدرا منتقل کرد.

وی بیان کرد: تجربه موفق تعمیر ولگامکس باعث شده تا پایان سال جاری سه کشتی ولگامکس دیگر کشتیرانی دریای خزر نیز به برای تعمیرات ادواری به یارد صدرا واگذار شود که بخش مهمی از هزینه‌ها که تا پیش از این مجبور به استفاده از یارد‌های خارجی بود کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/

همکاری کشتیرانی دریای خزر با یارد تعمیراتی صدرای شمال از سال ۷۷ آغاز شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار