شورای امنیت سازمان ملل تحریم‌های کره شمالی را تشدید کرد

اعضای شورای امنیت سازمان ملل به اتفاق آرا به تشدید تحریم‌ها علیه پیونگ یانگ رای دادند.

سازمان ملل تحریم‌های جدید علیه کره شمالی تصویب کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، امروز جمعه، نشست شورای امنیت برگزار شد و اعضای شورا به اتفاق آرا به تشدید تحریم‌ها علیه کره شمالی رای دادند، حال شورای امنیت سازمان ملل تحریم‌های شدیدتری علیه کره شمالی تصویب می کند.

شایان ذکر است، آمریکا هم مانند گذشته قطعنامه تازه تحریمی علیه کره شمالی در نشست شورای امنیت سازمان ملل را ارائه داده است.نماینده آمریکا در سازمان ملل  نیکی هیلی در این نشست به خطرات برنامه موشکی و هسته‌ای کره شمالی اشاره کرد  و بر فشارهای بین‌المللی بیشتر بر «رژیم کیم»(جونگ اون) تاکید کرد.

این قطعنامه خواستار کاهش صادرات نفت به کره شمالی به ۴ میلیون بشکه در سال است و از کلیه کشورها نیز می‌خواهد کارگران اهل کره شمالی را اخراج کنند.

منابع آمریکایی مدعی‌ شدند  این قطعنامه در صورت اجرا، واردات نفت و فرآورده‌های نفتی کره شمالی را تا ۸۰ درصد کاهش می‌دهد و با اخراج کارگران کره شمالی از سایر کشورها، منابع درآمد ارزی پیونگ‌یانگ را نیز به نحو قابل‌توجهی محدود می‌کند.

در حالیکه این قطعنامه با ۹ رای نیز (در صورت وتو نشدن از سوی آمریکا، روسیه، چین، انگلیس و فرانسه) به تصویب می‌رسید، تمام ۱۵ عضو شورای امنیت به آن رای مثبت دادند.

انتهای پیام/

سازمان ملل تحریم‌های جدید علیه کره شمالی تصویب کرد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۲ ۰۲ دی ۱۳۹۶
روسیه وچین و تسلیم شدن دربرابر امریکا ضعف بزرگ و ناتونی و عجز انها درقبال امریکاست این دو هم به جرگه غلامان حلقه بگوش امریکا پیوستند و شان دادند عددی نیستند امریکا کدخدای دهکده جهانی شد روسیه چین هم به بردگی و رعیت امریکا پیوستندنوکران حلقه بگوش رعیتهای حلقه بگوش هم کاری از پیش نخواهند برد کره شمالی فاتح نبرد است اینده نشان خواهد داد
آخرین اخبار