اختصاص مشوق‌های جدید برای سرمایه گذاران در شهرک‌های صنعتی لارستان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از اختصاص مشوق‌های جدید برای سرمایه گذاران در شهرک‌های صنعتی لار، اوز، بیرم، حسن لری و پشت سنگر خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ احد فتوحی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در بازدید از شهرک‌های صنعتی لارستان با اشاره به تصویب مشوق‌های جدید سرمایه گذاری در هیات مدیره این شرکت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال گفت: این مشوق‌ها که برای نخستین بار اعمال شده فرصت مناسبی برای سرمایه گذاران و فعالان صنعتی برای توسعه صنعتی و اشتغال در استان فراهم کرده است.

وی افزود: برای حمایت از سرمایه گذاران در این شهرک صنعتی، کاهش سهم پرداخت نقدی به ۱۰ درصد و افزایش مدت پرداخت اقساط از ۳۶ به ۴۲ ماه در نظرگرفته شده و به شرط بهره برداری طی برنامه زمان بندی و نیز ایجاد اشتغال بر اساس جواز تاسیس تا سقف ۷۰ درصد از اسناد تعهدی سرمایه گذاران به آنهابازگردانده خواهدشد.

فتوحی همچنین با اشاره به مشوق‌های نواحی صنعتی، حسن لری و پشت سنگر لار نیزگفت:در این نواحی صنعتی نیز پرداخت سهم نقدی به ۱۰ درصد با اقساط ۴۲ ماهه درنظر گرفته شده و درصورت بهره برداری و ایجاد اشتغال نیز تاسقف ۶۰ درصد از مبلغ اسناد تعهدی به سرمایه گذاران بازگردانده خواهدشد.

وی همچنین بر توسعه و تکمیل برخی زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی لار تاکید کرد و ادامه داد: این شهرک‌ها در زمینه زیرساختی وضعیت مناسبی دارند و شرایط برای سرمایه گذاری فراهم است.

فتوحی بیان کرد: شهرک صنعتی لار که بزرگترین شهرک صنعتی جنوب استان محسوب می‌شود با ۱۱۸ هکتار مساحت، ظرفیت استقرار ۲۹۰ واحد صنعتی با پیش بینی اشتغال ۱۴۰۰ نفر را دارد که تاکنون ۱۱۸ قرارداد سرمایه گذاری با متقاضیان در این شهرک صنعتی منعقد و دارای ۷۶ واحد بهره بردار با اشتغالزایی ۸۰۰ نفر است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس اظهار کرد: در نواحی صنعتی حسن لری و پشت سنگر نیز با ۳۰ هکتار مساحت، تاکنون ۲۷ قرارداد با سرمایه گذاران منعقد شده که از این تعداد ۹ واحد با اشتغال ۱۱۳ نفر در مرحله بهره برداری و ۱۸ واحد تولیدی و صنعتی نیز در مرحله ساخت و ساز است.

وی در ادامه درخصوص مشوق‌های در نظر گرفته شده براس سرمایه گذاران در شهرک صنعتی بیرم لارستان، گفت:کاهش سهم پرداخت نقدی به ۵ درصد و افزایش مدت پرداخت اقساط به ۴۸ ماه از جمله مشوق‌هایی است که برای متقاضیان در نظرگرفته شده است.

فتوحی گفت: همچنین سرمایه گذاران در این شهرک به شرط بهره برداری طی برنامه زمان بندی و نیز ایجاد اشتغال بر اساس جواز تاسیس تا سقف ۹۰ درصد از اسناد تعهدی شان بازگردانده خواهدشد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه از کاهش سهم پرداخت نقدی به ۵ درصد با اقساط ۴۸ ماهه برای سرمایه گذاران در شهرک صنعتی اوز خبردادو تصریح کرد: متقاضیان در این شهرک صنعتی نیز به شرط بهره برداری طی برنامه زمان بندی و نیز ایجاد اشتغال بر اساس جواز تاسیس تا سقف ۸۰ درصد از اسناد تعهدی آن‌ها بازگردانده خواهدشد.
انتهای پیام/ر

رونق سرمایه گذاری در شهرک‌های صنعتی لارستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.