درخواست فائو برای ارسال کمک‌های بشردوستانه بیشتر به یمن

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد از کشور‌های جهان خواست کمک‌های بشردوستانه خود به یمن را افزایش دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری کویت، فائو (سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد) با انتشار بیانیه ای اعلام کرد در حال حاضر 8 میلیون نفر در یمن برای نجات از مرگ و زنده ماندن به طور کامل به کمک های غذایی وابسته هستند و سرنوشت تمامی کسانی که گرفتار جنگ خانمان سوز در این کشور شدند، در دستان دولت ها و نهادهای خیّری است که کمک های خود را به این کشور جنگ زده ارسال می کنند.

در این بیانیه آمده است: «بیش از هزار روز از آغار جنگ در یمن می گذرد و تنها راهی که برای کمک به میلیون ها نفر از مردم جنگ زده این کشور وجود دارد سخاوت دیگر کشورهای جهان برای ارسال کمک های بشردوستانه بیشتر است.»

مدیر اجرایی فائو همچنین اظهار کرد تاکنون 80 درصد بودجه این سازمان برای ارسال کمک های بشردوستانه به مردم یمن از سوی کشورهای عضو اتحادیه اروپا، انگلیس و آمریکا تامین شده است. وی در ادامه افزود ادامه زندگی مردم یمن به ارسال کمک های بشردوستانه به این کشور قحطی زده وابسته است.

در حال حاضر سازمان فائو برای تامین مواد غذایی موردنیاز و ارسال آن به یمن نیازمند 277 میلیون دلار دیگر است. جمع آوری این رقم برای تامین مواد غذایی موردنیاز مردم جنگ زده یمن تا تاریخ ژوئن 2018 ضروری است.

مدیر اجرایی فائو اظهار کرد این سازمان از ماه اوت گذشته تاکنون برای 7 میلیون یمنی مواد غذایی ارسال کرده است، اما به دلیل کمبود اعتبارات، تقریبا نیمی از این تعداد تنها 60 درصد غذای موردنیاز خود را از طریق کمک های بشردوستانه دریافت کردند.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه اعلام کرد برآورد می شود حدود 22.2 میلیون نفر در یمن نیازمند دریافت کمک های بشردوستانه برای رفع نیازهای اصلی خود هستند. از این تعداد 17.8 میلیون نفر نیز به کمک های غذایی فوری نیاز دارند.

دست کم 1.8 میلیون کودک 6 ماهه تا 5 ساله از سوءتغذیه بسیار شدید رنج می برند و 400 هزار کودک زیر 5 سال نیز دچار سوءتغذیه جدی هستند. 1.1 میلیون زن باردار و شیرده نیز به سوءتغذیه شدید دچار شدند.

تجاوز عربستان به یمن در مارس 2015 نقطه آغاز جنگی خونین بود که علاوه بر جان باختن ده ها هزار یمنی موجب وقوع قحطی و گرسنگی و شیوع بیماری هایی نظیر وبا و دیفتری در این کشور خاورمیانه ای شده است. آمریکا و انگلیس در حالی به ارسال کمک های بشردوستانه به یمن می پردازند که قراردادهای میلیاردی فروش تسلیحات به عربستان را در کارنامه سیاه خود دارند.

 

انتهای پیام/

فائو خواستار ارسال کمک‌های بیشتر به یمن شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار