مواضع متناقض «ترامپ» و «پنس» درباره کمک به افغانستان

در حالی که معاون اول رئیس جمهور آمریکا در سفر به افغانستان بر ادامه کمک‌های واشنگتن به کابل تاکید کرده است اما دونالد ترامپ از تمایل خود برای کاهش هزینه‌های نظامی خبر می‌دهد.

مواضع متناقض «ترامپ» و «پنس» درباره کمک به افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که معاون اول رئیس جمهور آمریکا در سفر به افغانستان بر ادامه کمک‌های واشنگتن به کابل تاکید کرده است اما دونالد ترامپ از تمایل خود برای کاهش هزینه‌های نظامی خبر می‌دهد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز گذشته با اشاره به هزینه بالای جنگ‌های این کشور متعهد شد تا مبالغ بیشتری را صرف زیرساخت‌های داخلی کند و به اصطلاح آمریکا را بازسازی کند.

این در حالی است که «مایک پنس» معاون اول رئیس جمهور آمریکا در سفر غیر منتظره‌اش به کابل و دیدار با مقامات افغان گفت: ما راه طولانی را با یکدیگر بوده‌ایم، اما ترامپ امسال این را روشن کرده است که ما تا آخر این راه با شما هستیم.

پنس پس از این دیدار نیز در توئیتی بر حمایت ترامپ از نظامیان آمریکایی در افغانستان نیز تاکید کرد.

این در حالی است که ترامپ در صفحه توئیترش از هزینه احمقانه 7 تریلیون دلاری در خاورمیانه گلایه کرده بود.

تسنیم نوشت: رئیس جمهور آمریکا پیش از این نیز وعده داده بود تا به طولانی‌ترین جنگ تاریخ آمریکا پایان دهد، اما زمان مشخصی را برای خروج نظامیان آمریکایی در افغانستان تعیین نکرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار